امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اهمیت سلامت روانی در نوجوان و جوانان

کتاب اهمیت سلامت روانی در نوجوان و جوانان اثری از معصومه علی میرزایی و معصومه نصیری نصیر آباد است. این کتاب نگاهی به مبحث سلامت روان می‌اندازد و راهکارهایی برای حفظ سلامت روان نوجوانان پیشنهاد می‌کند.

نوجوانی و جوانی دورانی حساس از زندگی بشر به حساب می‌آیند. نه از این رو که نوجوانان قرار است به موجوداتی بحران زده تبدیل شوند، بلکه از این جهت که آن‌ها در ابتدای مسیر زندگی و انتخاب‌های خود هستند و از این به بعد باید مسئولیت انتخاب‌هایشان را خودشان بپذیرند.

سلامت روان نیز مانند سلامت جسم یکی از چیزهایی است که باید به شدت در حفظ آن کوشا بود. همچنین باید دانست که حفظ سلامت روان یک انتخاب است. معصومه علی میرزایی و معصومه نصیری نصیر آباد در کتاب اهمیت سلامت روان در نوجوان و جوانان بعد از اینکه اهمیت این موضوع را روشن و واضح کردند به بیان و ارائه راهکارهایی می‌پردازند که به والدین و همچنین نوجوانان و جوانان کمک می‌کند تا این دوران را بدون مشکلات خاص روحی و روانی پشت سر بگذارند.  

گزیده کتاب اهمیت سلامت روانی در نوجوان و جوانان

بلوغ چند نوع می باشدکه «جنسی، جسمی، روانی، اقتصادی و اجتماعی و شرعی هستند. منظور از بلوغ جسمی، رشد و تکامل اعضای بدن است که طی آن رشد استخوان و سایر اندام ها به مرز نهایی خود می رسد. شایع ترین نشانه های بلوغ در این مرحله ظاهر می شود، علائم بلوغ جنسی، ظهور صفات ثانویه ی جنسی است. بلوغ روانی نوعی تکامل روحی است که قدرت تشخیص مسائل و مصالح زندگی را به انسان می بخشد، در این حالت فرد، قبول مسئولیت های اجتماعی قدرت رویارویی با مشکلات پیچیده پیدا می کند. هنگامی که فرد از نظر تأمین معاش و اداره ی مستقل اقتصادی بتواند بر خود متکی باشد از نظر اقتصادی بالغ شده است. فقه شیعه سن بلوغ را برای پسران پانزده سال قمری و برای دختران نه سال قمری در نظر گرفته است.»

تغییرات ناگهانی و سریعی که هنگام بلوغ اتفاق می افتد، موجب سراسیمه شدن، دست پاچگی و نگرانی نوجوان می شود و در خیلی از موارد منجر به بروز رفتارهای ناهنجار و غیرمطلوبی در آنان می گردد. اگر برخی از نشانه های زیر را در فرزند خود مشاهده کردید، آگاه باشید که او در حال گذراندن مرحله ی بلوغ است.

صفحات کتاب :
87
کنگره :
‏‫‬‮‭RJ503
دیویی :
‏‫‬‮‭616/8900835
کتابشناسی ملی :
5677463
شابک :
978-622-6676-27-4
سال نشر :
‏‫‬‏1398

کتاب های مشابه اهمیت سلامت روانی در نوجوان و جوانان