من دیگر ما جلد دهم

تربیت بچه های زلال و آزادی استقلال (نقش استقلال در تربیت کریمانه فرزندان)

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
67,000
10%
ت 60,300
نظر شما چیست؟

کتاب دهم از مجموعه «من دیگر ما» با عنوان تربیت بچه های زلال و آزادی استقلال، نوشته ی محسن عباسی ولدی، به بحث مهم استقلال که یکی از مصادیق گزاره های رفتاری می باشد، می پردازد و انتشارات آیین فطرت آن را چاپ کرده است. 
  در ادامه این مطلب می خوانید:

درباره کتاب تربیت بچه های زلال و آزادی استقلال

خلاصه کتاب دهم از من دیگر ما 

محسن عباسی ولدی 


درباره کتاب تربیت بچه های زلال و آزادی استقلال

در این کتاب به این سؤال مهم پاسخ داده می شود که «چرا والدین به فرزندان استقلال نمی دهند؟»، همچنین، نویسنده در این کتاب، درباره ی بایدهای تفکری مهارتی در مسیر استقلال دادن به فرزندان سخن می گوید. در بخشی از کتاب نویسنده چنین می گوید: گاهی دلسوزی به جهت ترس بی جاست. مادر می ترسد کاری را به فرزند بسپارد، چون از خطری که او را تهدید می کند، نگران است. این تهدید چیست؟ مثلا ترس از اینکه نکند اگر خودش میوه را پوست بکند دستش را بِبُرد... 
 


خلاصه کتاب دهم از من دیگر ما 

این کتاب در سه بخش تنظیم شده است. بخش اول با عنوان «چرا استقلال را باید آزاد کنیم؟» آثار استقلال را برمی شمارد که عبارتند از:

الف) استقلال و کمک به شناخت خویش
ب) استقلال و بزرگ شدن روح
ج) استقلال و تقویت نیاز به خدا
در ادامه به این پرسش نیز پاسخ میدهد که «چرا به فرزندان استقلال نمی دهیم». بخش دوم با عنوان «چگونه استقلال را خرّم و دل شاد کنیم؟» این بخش شامل دو فصل می شود که در فصل اول به ضرورت استقلال دادن در انجام کارها و برخی از مصادیق استقلال در کارها اشاره می کند. در فصل دوم، نویسنده، مصادیق استقلال در تصمیم گیری را بیان می کند. 
بخش سوم با عنوان «کوی استقلال را چگونه آباد کنیم؟» به موضوعاتی چون: توجه به قواعد تربیت، دلایل محدود کردن فرزند، جلب اعتماد و... می پردازد. 


جملاتی از جلد دهم من دیگر ما

بچه هایی که اجازه ی تجربه پیدا نمی کنند، بعدها خیلی اشتباه می کنند. اگر بچه ها را از همان کودکی در کارها و تصمیم های کوچک، خوداتکا بار بیاوریم، تجربه ای به دست می آورند که پشتوانه ی خوبی برای عملکرد دقیق تر و تصمیم های صحیح تر در سنین بالاتر می شود... 
 

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۱۶۰
موضوع: تربیتی
صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫‬‭BP253/4
دیویی :
297/644
کتابشناسی ملی :
8502869
شابک :
978-600-8031-71-0
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه من دیگر ما جلد دهم