امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک

کتاب مدیریت استراتژیک نوشته سیدحسن میرتقی توسط انتشارات نور علم منتشر شده است. مدیریت استراتژیک، یک تحلیل هوشمندانه و حرفه ای است که توسط مدیران سازمان‌ها/شرکت‌ها انتخاب و اجرایی می‌شود. فرآیندهای موجود در این شیوه از مدیریت که تاثیر مهمی در آینده سازمان/شرکت/کشور دارند عبارتند از؛ مأموریت‌ها، چشم‌اندازها، منابع و دارایی‌های سازمان، توسعه و سیاست‌های موجود.

اگر بخواهیم که همین موضوع را ساده‌تر و شیوا تعریف کنیم، بهتر است بگوییم؛ مدیریت استراتژیک، تصمیم‌ها و راهکارهایی را در بر می‌گیرد که سازمان‌ها برای رسیدن به اهداف و موفقیت، به آن‌ها احتیاج دارند. مدیریت استراتژیک، ما را در این امر همراهی و یاری خواهد کرد تا بتوانیم به اهداف  بلندمدت خود دست رسیده و یک سازمان  قدرتمند، پایه گذاری نماییم.

با توجه به شرایط موجود در کشور عزیزمان ایران، ما تصمیم داریم که با این کتاب نه تنها تأثیر بزرگی در اقتصاد کشورمان ایجاد کنیم بلکه بتوانیم سازمان‌هایی را به وجود بیاوریم تا بتوانند با سازمان ها و شرکت های بزرگ جهانی، رقابت کرده و به موفقیت برسند.

ما در این کتاب، تمام راهکارها و شرایط لازم در مدیریت استراتژیک را مورد بررسی و تحلیل قرار داده ایم تا بتوانیم بهترین و تأثیرگذارترین تصمیم و راهکار موجود برای موفقیت را پیدا کنیم. همچنین امید است که با این کتاب، بتوانیم اقتصاد کشورمان را دوباره زنده کرده و موفقیت را برای سازمان‌ها/شرکت‌های داخلی به ارمغان بیاوریم.

گزیده کتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک، یک حوزه ی مدیریتی است که تحلیل، فرضیه سازی و اجرا را در بر می گیرد و هدفش رسیدن به مزیت رقابتی است. استراتژی، دسته ای از اَعمال هدف محور است که یک شرکت، برای بدست آوردن عملکرد بهتر نسبت به رقبا انجام می دهد. شرکت ها برای بدست آوردن منابع رقابت می کنند؛ این منابع برای شرکت های تازه تاسیس، منابع انسانی و یا منابع مالی هستند و شرکت های قدیمی تر بدنبال سهم بیشتری از بازار هستند.

یک استراتژی خوب شامل سه بخش است؛

ارزیابی رقابت: این عمل از طریق تحلیل محیط داخلی و خارجی شرکت انجام می پذیرد.

سیاست راهنما برای رقابت: این عنصر از طریق "فرضیه سازی استراتژیک" انجام می پذیرد که استراتژی های عملی، کاری و شرکتی را بوجود می آورد.

اعمال سیاست های مدیریتی: این عنصر از طریق اعمال استراتژی انجام می پذیرد.

صفحات کتاب :
117
کنگره :
HD30/28
دیویی :
658/4012
کتابشناسی ملی :
7631036
شابک :
978-600-169-409-7‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه مدیریت استراتژیک