کتاب آشنایی با چهارده خورشید pdf

داستان هایی از زندگی و کرامات چهارده معصوم

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشنایی با چهارده خورشید

کتاب آشنایی با چهارده خورشید اثر ابراهیم سراوانی و زینب اردونی میر توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. در این مجموعه ادبی، منبع دینی و تاریخی هر داستان در پایان کتاب ذکر شده است به‌طوری‌که شما ۱۰۰ منبع برای ۱۰۰ داستان کوتاه مشاهده می‌کنید.

برای خیلی از نوجوانان که از ۱۴ معصوم و امامان صلوات الله علیهم، فقط اسمشان و اینکه امام چندم هستند را می‌دانند، مطالعه سیره و زندگانی اهل‌بیت امری ضروری است. کتاب آشنایی با چهارده خورشید با جذابیت‌هایی که دارد در عین مختصر بودن می‌تواند به میزان حداقلی، این قشر از آینده‌سازان ایران اسلامی را با چهارده خورشید آشنا کنید.

گزیده کتاب آشنایی با چهارده خورشید

امانت

پیش از بعثت برای خدیجه که بعد به همسری‌اش در آمد یک سفر تجارتی به شام انجام داد. در آن سفر بیش‌ازپیش لیاقت، استعداد، امانت و درستکاری‌اش روشن شد. او در میان مردم آن‌چنان به‌درستی شهره شده بود که لقب محمدامین یافته بود. امانت‌ها را به او می‌سپردند. پس از بعثت نیز قریش با همه دشمنی ای که با او پیدا کردند، بازهم امانت‌های خود را به او می‌سپردند؛ از همین رو پس از هجرت به مدینه، حضرت علی را چند روزی بعد از خود باقی گذاشت که امانت‌ها را به صاحبان اصلی برساند.

مبارزه با ظلم

در دوران جاهلیت با گروهی که آنها نیز از ظلم و ستم رنج می‌بردند برای دفاع از مظلومان و مقاومت در برابر ستمگران هم پیمان شد. این پیمان در خانه عبدالله بن جدعان از شخصیت‌های مهم مکه بسته شد و به نام حلف‌الفضول نامیده شد. او بعدها در دوره رسالت از آن پیمان یاد می‌کرد و می‌گفت حاضر نیستم آن پیمان بشکند و اکنون نیز حاضرم در چنین پیمانی شرکت کنم.
شابک :
978-600-314-243-5
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
154
کنگره :
BP497164 1396س44آ /154
دیویی :
297/154
کتابشناسی ملی :
4978712

کتاب های مشابه آشنایی با چهارده خورشید