کتاب پرواز پای دماوند

برگ هایی از تاریخ شفاهی زندگی شهید دانشمند دکتر محسن فخری زاده

امتیاز
5 / 3.3
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
25,000
50%
ت 12,500
خرید چاپی
120,000
15%
ت 102,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرواز پای دماوند

کتاب پرواز پای دماوند نوشته محمدحسین علیجان زاده روشن به بیان خاطراتی از زندگی ابر مرد ایران، شهید دانشمند دکتر محسن فخری زاده می‌پردازد. شهید محسن فخری زاده مهابادی متولد ۱ فروردین ۱۳۴۰ است که در ۷ آذر ۱۳۹۹ به دست عوامل بیگانه به شهادت رسید.

درباره کتاب پرواز پای دماوند

دکتر محسن فخری‌زاده مهابادی معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند. ایشان زمانی که ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی را برعهده داشتند، در ۷ آذر ۱۳۹۹ به شیوه‌ای نوین و با استفاده از ربات ترور شدند و در پی شدت جراحات در بیمارستان درگذشتند. این کتاب به روایت خاطراتی از این شهید بزرگوار می‌پردازد.

 

خواندن کتاب پرواز پای دماوند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خرید و دانلود کتاب پرواز پای دماوند را به تمام کسانی که می‌خواهند بدانند چرا این شهید عزیز بیش از بیست سال در لیست ترور رژیم صهیونیستی بود، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب پرواز پای دماوند

خبر که آمد، بهت آورترین خبر ایران شد در آن روز هفتم آذر، پای دماوند چطور ممکن است چنین چیزی پیش بیاید؟ آن هم در زمانی که ما ادعای امنیتی ترین تحرکات منطقه را داریم. چشم دوربین ها و محافل امنیتی چطور از آنجا دور مانده است؟ یک چشممان به شبکۀ خبر بود و یک چشممان به صفحات گوشی هایمان، فرقی نداشت از کدام رهگذر قصه را ببینی، انگار هر ایرانی یک بغض فروخورده ای داشت که دم به دم در حال فوران و فریاد بود.

عده‌ای به حق عصبانی بودند از اینکه در دورانی که به راحتی مردان سیاست، مردان «میدان» را به سخره می‌گیرند، سرانجامشان را هم در یک کاغذ زرورق به دوستان غربی‌شان هدیه می‌کنند. عده‌ای هم گریان و نالان که دوباره عزیزی، فخری از گلستان علم و معرفت چیده شد، آن هم چه ناجوانمردانه، و آن هم چه مظلومانه و در خاموشی، در هیاهوی منم منم های افرادی که در کل عمرشان، افتخارشان فقط حرف‌های روی لب بود و نمایش‌هایی برای دیده شدن، کم‌کم «غم» جای بقیۀ حس‌ها را گرفت و شاید غم آخرین حسی است که به این زودی‌ها رهایمان نمی‌کند. غم فراق بزرگ مَردی از تاریخ این سرزمین، که نسل‌ها باید بگذرد تا رشادت‌ها و خلاقیت‌ها و مدیریت جهادی‌اش نمایان شود. به مقتضای خیلی از مسائل، شاید نتوان از دریای وسیعش چیزی گفت، اما به اندازۀ عطشمان می‌توان چشید.

پی دی اف کتاب پرواز پای دماوند

کتاب پرواز پای دماوند pdf در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست و شما می‌توانید با دانلود و نصب رایگان نرم افزار، کتاب را در نرم افزار مطالعه نمایید. اما کتاب پرواز پای دماوند pdf رایگان در فراکتاب عرضه نشده است. با این وجود برای کتاب پرواز پای دماوند رایگان به مدت محدود در نرم افزار فراکتاب قابل مطالعه است. این امکان برای همه کتاب‌های دیجیتال فراهم شده است.

متن کتاب پرواز پای دماوند

متن پرواز پای دماوند

خلاصه کتاب پرواز پای دماوند

کتاب پرواز پای دماوند با شرح ترور شهید فخری زاده در بخشی با عنوان آن روز بهت‌آور آغاز می‌شود. سی متری کیوانفر، کوچه رهبر، سال 1340 عنوان بخشی است که در آن خاطراتی کوتاه از دوستان، همکاران و خانواده شهید تقریبا به ترتیب از زمان تولد تا لحظه ترور در آن به رشته تحریر درآمده است. این بخش اصلی کتاب از صفحه 9 تا صفحه 132 کتاب را در برمی‌گیرد. پیام‌ها و سخنان شهید در بخشی با همین نام از صفحه 133 تا 171 گردآوری شده است. در این بخش اشعاری از شهید محسن فخری‌زاده گزینش شده است. در انتهای کتاب هم عکس‌هایی از این شهید دانشمند از کودکی تا تمبر یادبود ایشان در 12 صفحه آخر چاپ شده است.

دانلود کتاب پرواز پای دماوند

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب پرواز پای دماوند از محمدحسین علیجان‌ زاده‌ روشن به صورت چاپی وجود دارد. همچنین امکان دانلود پی دی اف کتاب پرواز پای دماوند در نسخه دیجیتال و با استفاده از نرم افزار فراکتاب وجود دارد.

کتاب پرواز پای دماوند | فراکتاب

در جدول ذیل مشخصات کتاب پرواز پای دماوند را ببینید.

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: محمدحسین علیجان‌زاده‌
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 184
موضوع: خاطرات

 

صفحات کتاب :
168
کنگره :
‫‭DSR1668‬‬
دیویی :
955/0844092
کتابشناسی ملی :
8657979
شابک :
978-622-285-103-3
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه پرواز پای دماوند