کتاب این پنج تن

درنگی در زندگی و سیره خاندان نبوت

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
190,000
10%
ت 171,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب این پنج تن

کتاب «این پنج تن»، نوشته رضا بابایی است که شمه‌ای از زندگانی خاندان نبوت را ترسیم می‌کند، وی در این کتاب نگاهی تاریخ‌مدار و درس‌آموز به زندگی و زمانۀ پنج‌تن آل عبا داشته است.

اسلام دین تربیت و پرورش است و تربیت بدون معرفی الگوهای واقعی و آشنا ممکن نیست. اُسوه‌های اسلام، پیامبر خدا (ص) و جانشینان معصوم او هستند. بدین‌رو هرچه بیشتر و بهتر درباره‌ی این اُسوه‌ها سخن گفته شود و زوایای بیشتری از زندگانی آنان آشکار گردد، به اهداف دین نزدیک‌تر می‌شویم. بر همین پایه، یکی از ضروری‌ترین و بایسته‌ترین فعالیت‌های دینی، ترسیم درست و علمی زندگانی معصومان (ع) است. تاکنون آثار بسیاری در این زمینه به زبان‌های مختلف تولید و نشر شده؛ اما همچنان جای آثار خواندنی و دیده‌گشا خالی است. کتاب «این پنج تن»، زندگی این بزرگواران را به زبانی ساده و روان و با محتوایی مستند و سرشار از نکته‌های دانستنی گزارش می‌کند.

گزیده کتاب این پنج تن

محمد (ص) سه یا هفت روز از مادرش شیر خورد. سپس برای او در جستجوی دایه برآمدند. یکی از کنیزهای ابولهب چند روزی محمد را شیر داد. پس از آن، محمد را به زنی از قبیله بنی‌سعد بن بکر بن هوازن، به نام حلیمه سپردند که او را شیر دهد. رسم خاندان‌های اصیل عرب در آن روزگاران، این بود که فرزندان خود را به دایه‌هایی در بادیه می‌سپردند تا هم شیر فراوان خوردند و هم در محیطی طبیعی‌تر رشد کنند و لغت فصیح عربی را نیز بیاموزند.

صفحات کتاب :
345
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۳۶‏‫‬‮‭‭/ب۲‮الف‬۹ ۱۳۹۵‬
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۹۵
کتابشناسی ملی :
4343511
شابک :
9786009646975
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه این پنج تن