امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
85,000
15%
ت 72,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خط سفید ممتد

سبک زندگی و مهارت زندگی دو واژه پرتکرار در دنیای جدید هستند. سبک زندگی در حوزه مطالعات فرهنگی به مجموعه رفتارها و الگوهای کنش هر فرد اطلاق می‌شودکه معطوف به ابعاد هنجاری و زندگی اجتماعی اوست و نشان‌دهنده کم و کیف نظام باورها و کنش‌های فرد است.

 کتاب خط سفید ممتد پاسخ کوتاهی می‌دهد به این سوال که به چه سبکی و با کدام مهارت زندگی کنیم تا خط روشنی در زندگی خود دنبال کنیم و بی‌وقفه در مسیر درستی گام برداریم.

کتاب خط سفید ممتد را در دو بخش کلی تنظیم شده است در بخش اول به بیان اصول مهم سبک زندگی اسلامی می‌پردازیم و در بخش دوم را به تبیین پاره‌ای از مهارت‌های مهم برای سامان دادن به زندگی دین مدارانه اختصاص داده‌ایم.

گزیده کتاب خط سفید ممتد

قناعت و فرهنگ مصرف‌گرایی

یکی از موضاعاتی که باعث می‌شود فردی قناعت را کنار نهد،(مصرف‌گرایی) است. از نظر برخی منتقدان غربی، انسان‌ها با مصرف چشمگیر و تن‌آسایی می‌کوشند تا در چشم همسایگان برتر جلوه کنند و برای خودشان نیز ارزش بیشتری قائل شوند. مصرف کالاهای خاص و لوکس، نه برای معاش، بلکه برای نشان دادن تمایزهای تبعیض‌آمیز میان مردم است. مالکیت چنین کالاهایی به صاحبان آن‌ها شأن و منزلتی عالی‌تر می‌دهد. مردم در طبقه‌های اجتماعی دیگر در تصمیم‌گیری برای اینکه چه کالاهایی را مصرف کنند از رفتار طبقه مرفه تقلید می‌کنند. در دوران مدرن، مردم برای اینکه چنین تمایزهایی ایجاد کنند، متظاهرانه مصرف می‌کنند. خرید کالاهای گران‌قیمت هنگامی که اجناس ارزانتر همان اهداف را تحقق می‌بخشند، مثالی از تلف کردن در حوزه کالاست. براین‌اساس، پرهیز از مصرف‌زدگی، کمک بزرگی به تربیت انسان‌های قانع می‌کند. برای حصول چنین نتیجه‌ای باید به نکاتی توجه کرد که در نگاه مهارتی به قناعت، آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

صفحات کتاب :
120
کنگره :
‫‬‭BP258‫‭‬‭‭/ع77خ6 1396
دیویی :
297/72
کتابشناسی ملی :
4995718
شابک :
978-600-8441-07-6
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه خط سفید ممتد