امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خشت زرین (جلد دوم)

کتاب خشت زرین (جلد دوم) مقالاتی پیرامون خانواده، مقالاتی پیرامون خانواده، فلسفه و اخلاق است که انتشارات سردار شهید طوسی آن را منتشر کرده است.

خانواده در میان جوامع انسانی به‌عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی و سنگ بنای فرهنگ و تمدن بشری به شمار می‌آید. به نظر می‌رسد بنا به اهمیت ویژه این نهاد مقدس، هریک از متولیان امر از سیاستگذاران و مجریان گرفته تا سرپرستان خانواده‌ها، باید در قبال حفظ و انسجام این نهاد ارجمند کوشا باشند.

بخشی از متن کتاب خشت زرین (جلد دوم)

یکی از مهم ترین تأثیرهایی که امر ازدواج و تشکیل نظام خانواده برای انسان دارد و در اسلام نیز همانطور که در مقدمه این نوشتار، زیر سخن حضرت رسول به آن اشاره شد، حفظ دین است.

انسان باورمند و معتقد، همیشه می کوشد تا رضای پروردگارش را مدنظر داشته باشد و خدا را همیشه ناظر و حاضر بر احوالش می‌داند و به این باور دارد که در آینده و در جهانی دیگر باید پاسخگوی تمامی اعمال و کردار و سخن و گفتارش باشد، چنین انسانی در همه حال به دنبال پیدا کردن راهی برای هرچه بهتر اطاعت کردن از پروردگارش است. خداوند در انسان قوا و نیروهای مختلفی را نهادینه کرده است و قوه و نیروی شهوت نیز یکی از آن ها محسوب می شود.

کنگره :
‫‬‭HQ743‫‬‮‭‫‭/خ5 1398
دیویی :
‫‬‭306/85
کتابشناسی ملی :
5656692
شابک :
978-622-95726-1-0
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه خشت زرین (جلد دوم)