امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
خرید چاپی
32,000
15%
ت 27,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تیپ ۸۳

کتاب تیپ ۸۳ خاطرات جمعی از روحانیون رزمنده است که توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است. نخستین مجموعه از این سلسله خاطرات، ((گلبرگ‌های خاطره)) نام داشته که مرکز چاپ سپاه پاسداران در خرداد ۱۳۷۰ آن را به چاپ رسانده است.

دومین مجموعه با نام ((تیپ ۸۳)) و سومین مجموعه با نام ((صدای بال ملائک)) را نیز دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه‌ی هنری در زمستان همان سال چاپ کرده‌اند.

کتاب تیپ ۸۳، اسنادی زنده از مبارزه ی یکدست و یکرنگ روحانیان در جبهه های دفاع مقدس را در برابر دیدگان ما می گذارد.

بخشی از تفریظ مقام‌معظم رهبری بر کتاب تیپ ۸۳

«خیلی از خواندن این کتاب محظوظ شدم؛ چون روحانی، در این کتاب، درس دین و معرفت را در خطرناک‌ترین جاها می‌دهد و در آزمایش‌های دشوار زندگی، با مردم شریک می‌گردد.»

بخشی از متن کتاب تیپ ۸۳

ماه خرداد را در هوای گرم مهران می گذراندیم. روزهای بعد از عملیات بود. ما بودیم و میدان های بزرگ مین که پاک سازی نشده بودند. هر روز با بچه ها به طرف میدان راه می افتادیم؛ چند طلبه و بسیجی. مجید، از نیروهای همیشه در میدان بود. علی هم با ما همراه می شد؛ طلب های از حوزه ی اصفهان.

روزهای اولی که با او آشنا شده بودم، همیشه از اوقات بیکاری رنج می برد. سرانجام قرار شد وقتی خبری نیست، به حوزه برگردد تا از درس هایش عقب نماند؛ اما با نزدیک شدن عملیات، خودش را به منطقه برساند. خودش از این پیشنهاد خوشحال بود؛ به شهرستان می رفت، و مواقع عملیات، با یک تلفن خودش را می رساند. شده بود از «نیروهای تلفنی » ما!

در آن چند روز پاک سازی، همه بودیم. صبح زود به میدان می رفتیم؛ بعد از مدتی کار، صبحانه را در میان میدان مین های خنثی شده می خوردیم و دوباره دست به کار می شدیم.

صفحات کتاب :
295
کنگره :
‏‫‬‭PIR۴۲۴۹
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲۰۸
کتابشناسی ملی :
۷۳۳۴۵۷۱
شابک :
978-622-9650-90-5
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه تیپ 83