امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 20

کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 20 اثر عبدالله جوادی آملی توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.
این اثر سخنرانی ها، توصیه ها و پاسخ های حکیم فرزانه و مفسّر گرانقدر قرآن، حضرت آیت اللّه جوادی آملی به پرسش های دانشجویان شرکت کننده در همایش های کوثر، سال های 1377 الی 1381 در مشهد مقدس می باشد که پس از تنظیم، ویرایش و فصل بندی تقدیم جویندگان معرفت گردید.

بخشی از متن کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 20

تفاوت عارف با ما این است: ما نعمت سلامت، عمر، مال و مقام داریم و چهار کلمه درس خوانده ایم، اما همه این ها برای ما پرده است، پرده نعمت خوبی است اما فقط خودش را نشان می دهد. عارفان در شیشه زندگی می کنند یعنی، در، دیوار و  سقف هست، مصون هست ولی بیرونش را هم می بینند. چرا وقتی سرمان درد می گیرد و مریض می شویم، می گوییم یا الله، برای این که این سلامت، پرده است. این پرده که پاره شد، پشتش که قدرت خداست آن را می بینیم و می گوییم یا الله. تا این سر نشکند یعنی این پرده پاره نشود پشتش را نمی بینیم.

چرا اگر خدای نکرده حادثه تلخی برای ما پیش آید، از عزت به ذلت، سقوط می کنیم و آن وقت می گوییم یا الله؟! برای این که مادامی که عزیز بودیم، این عزت پرده بود، نگذاشت ما ببینیم پشتش چه خبر است، این پرده که پاره شد، حالا می بینیم کار به دست دیگری است. تمام تلاش و کوشش خدای سبحان این است که بفرماید همه این نعمت ها هست، از حلالش هم استفاده کنید، اما اگر بتوانید در یک قصر شیشه ای زندگی کنید بهتر از آن است که در قصری که از در و دیوار و پنجره است زندگی کنید.

در، نعمت است ولی نجار را نشان نمی دهد امّا وقتی بشکند شما می گویید نجار بیاید، چرا قبل از این که بشکند نمی گویید نجار بیاید؟ دیوار تا خراب نشود بنا را نشان نمی دهد؛ اما شیشه بشکند یا نشکند بالاخره پشتش را نشان می دهد. مردان الهی، در حیطه یک زندگی ساده از نعمت ها برخوردارند اما این نعمت برای آن ها پرده نیست.

کنگره :
BP۱۲‏‫‬‭‭‭/ج‌۹ت‌۹ ۱۳۸۵
دیویی :
۲۹۷/۰۷۶
کتابشناسی ملی :
1248901
شابک :
964-8523-71-1
سال نشر :
1385
صفحات کتاب :
191

کتاب های مشابه پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 20