امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
180,000
9%
ت 163,800
نظر شما چیست؟

کتاب گتسبی بزرگ رمانی نوشته ی اف. اسکات فیتزجرالد و ترجمه رضا رضایی می باشد. این کتاب توسط انتشارات ماهی به چاپ و نشر رسیده است.  

معرفی کتاب گتسبی بزرگ

رمان شورانگیز و خواندنیِ گتسبی بزرگ از آثار برجستۀ ادبیات امریکا در قرن بیستم است، یک اثر کلاسیک که پیوسته تجدید چاپ می شود، در دانشگاه ها مورد حلاجی و بحث قرار می گیرد، از روی آن فیلم ساخته می شود و خوانندگان چند نسل را مسحور خود ساخته است. گتسبی، به گفتۀ کنت تایتان، هنر شناس فقید انگلیسی، «کتابی است که تارک شاه موج امریکایی به ساحل افکنده شده و برای همۀ ما جاذبه ای آنی و ماندنی دارد.»

خلاصه کتاب گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ و ثروتمند است و به خاطر مهمانی‌های باشکوهش معروف شده‌است. در میان مردم شایعاتی درباره شیوه پولدار شدن او وجود دارد ولی کسی نمی‌داند ثروت او از کجا آمده‌است. نیک ابتدا از این همه مهمانی پر زرق و برق همسایه‌اش دل خوشی ندارد اما کم کم خودش به یکی از مهمانان تبدیل می‌شود و می‌تواند به گتسبی نزدیک شود و پی به راز میهمانی‌های هر شنبه او ببرد. گتسبی بزرگ عاشق است و این میهمانی‌ها را به شوق این برگزار می‌کند که معشوق شبی پا به خانه‌اش بگذارد. نیک زن مورد علاقه گتسبی را می‌شناسد پس شروع به تحقیق و پرس و جو درباره گذشته این مرد می‌کند.

 برشی از متن کتاب گتسبی بزرگ

در سال‌هایی که جوان‌تر و زودرنج‌تر بودم، پدرم نصیحتی به من کرد که هنوز آن را در ذهنم مرور می‌کنم.

پدرم گفته بود: «هر وقت دیدی که می‌خوای از کسی ایراد بگیری فقط یادت باشه که آدم‌های دنیا همه این موقعیت‌ها رو نداشتن که تو داری.»

چیزی بیشتر از این نگفته بود، ولی ما همیشه با کمترین کلمات منظورمان را خوب می‌رساندیم، و من می‌فهمیدم که پدرم منظورش خیلی بیشتر از همین یک جمله بوده. در نتیجه، من عادت کرده‌ام که قضاوت‌هایم را توی دلم نگه دارم، و همین خصوصیت باعث شده که باطن عجیب و غریب خیلی از آدم‌ها برایم رو بشود و درعین‌حال گرفتار آدم‌های پرچانه کارکشته‌ای هم بشوم. اگر این خصوصیت در آدم معمولی دیده بشود، آدم غیرمعمولی زود تشخیص می‌دهد و به آن می‌چسبد، و به همین علت هم در کالج به‌ناحق متهمم می‌کردند که سیاست‌بازم، چون سنگ‌صبور آدم‌های غریبه‌ای می‌شدم که اختیار خودشان را نداشتند.

بیشتر وقت‌ها محرم راز می‌شدم بدون آن‌که بخواهم. خیلی وقت‌ها که با دیدن نشانه‌های مسلّم می‌فهمیدم که انگار قرار است راز دلی فاش بشود، خودم را می‌زدم به خواب، به حواس‌پرتی، یا بی‌اعتنایی، بخصوص که راز دل گفتن جوان‌ها، یا لااقل الفاظی که برای راز دل گفتن به کار می‌برند، معمولاً شبیه رونویسی از دست یکدیگر است، آن هم با قلم‌خوردگی‌های فاحش. قضاوت‌نکردن آدم برمی‌گردد به امیدواری زیاد. پدرم خیلی حق‌به‌جانب می‌گفت و من هم حق‌به‌جانب تکرار می‌کنم که بخشی از مواهب اولیه زندگی در زمان تولد نامساوی تقسیم می‌شود، و من هنوز کمی می‌ترسم که اگر از این نکته غافل بمانم چیزی از دست بدهم.

متن کتاب گتسبی بزرگ

 دانلود رایگان کتاب گتسبی بزرگ ترجمه رضا رضایی

دانلود رایگان رمان گتسبی بزرگ در فراکتاب امکان پذیر نیست. چرا که پی دی اف کتاب گتسبی بزرگ در فراکتاب ارائه نشده است. 

بهترین ترجمه گتسبی بزرگ

بهترین ترجمه و نوع کتاب توسط خوانندگان شناخته می شوند و البته نقادان. با توجه به شواهد و قرائن کتاب پیش رو یکی از بهترین ترجمه های کتاب گتسبی بزرگ می‌باشد.

گتسبی بزرگ نشر ماهی

یکی از بهترین ترجمه های این رمان ترجمه نشر ماهی است که رضا رضایی آن را انجام داده است.

خرید کتاب گتسبی بزرگ

نسخه چاپی کتاب گتسبی بزرگ را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

مشخصات کتاب گتسبی بزرگ نشر ماهی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: ماهی
نویسنده: اف. اسکات فیتزجرالد
مترجم: رضا رضایی
تعداد صفحه: 212
موضوع: رمان خارجی
قالب: چاپی با تخفیف

صفحات کتاب :
212
دیویی :
813/54
شابک :
9789642092345
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه گتسبی بزرگ