امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جاده بهشتیان

کتاب جاده بهشتیان نوشته نصرت الله محمودزاده توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. «جاده بهشتیان » علاوه بر آن که بخشی از اسناد جنگ به حساب می آید، در زمُره ی ادبیات پایداری مستند نیز قرار دارد.

نصرت الله محمودزاده، با استقرار در قرارگاه حمزه سیدالشهداء و هماهنگی با گردان های مهندسی جهاد، چهار عملیات مرتبط با هم را طی ده ماه حضور در دل عملیات، از فروردین تا بهمن66 دنبال کرده است. بیشترین توجه ایشان در این عملیات، ثبت خطرات و خاطرات سنگرسازان بی سنگر بود.

حضور در خطوط مقدم در شب های عملیات، عاملی شد که بتواند وقایع را با تمام وجود لمس کند و کتاب «جاده بهشتیان» را در همان حال و هوا و در صحنه نبرد و در چهار فصل: تپه جهاد (عملیات کربلای 10)، جاده بهشتیان (عملیات نصر 4)، جاده بسیجیان (عملیات نصر 8)، گذرگاه رمضان (عملیات بیت المقدس 2) تدوین نماید. کتاب جاده بهشتیان، حاصل تجارب و خاطرات نویسنده کتاب در مناطق عملیاتی کردستان است.

گزیده کتاب جاده بهشتیان

هنوز اثری از تسلیم در او دیده نمی شد. وقتی دو نفر به کمکش آمده بودند که او تصمیم خود را گرفته بود. برای لحظه ای دست قطع شده اش را رها کرد و یکی از عصاهارا گرفت تا بلند شود، اما نتوانست تعادلش را حفظ کند. عصا را به طرفی پرت کرد و بار دیگر مچ دست قطع شده اش را از زمین برداشت.در یک لحظه گفت:«یا علی» و روی یک پا ایستاد.

بعد از چند بار افت و خیز توانست تعادلش را روی یک پا حفظ کند. لبخندی بر چهره اش نقش بسته بود، انگار سرازپا نمی شناخت.شاید از این که با یک دست و یک پا هنوز هم می توانست سرپا باشد، خوش حال بود. با انفجار چند گلوله ی خمپاره در اطرافش، نگاهی به پایین قله که چند آمبولانس ایستاده بود، انداخت و بعد همان یک پا را از زمین کند و حرکت کرد.

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
112
کنگره :
DSR1628‏‫‬‮‭/م33ج2 1397
دیویی :
955/08430922
کتابشناسی ملی :
5134478
شابک :
978-600-8857-39-6

کتاب های مشابه جاده بهشتیان