امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
1,000
خرید
5,000
14%
4,300
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اسلام درباره اخلاق کار و تجارت چه می‌ گوید؟

سبکِ زندگی، بازتابی از فرهنگِ جامعه است که در صورتِ سازگاری با آموزه‌های وحیانی و خرد انسانی، سعادتِ مادی و معنوی فرد و اجتماع را به ارمغان می‌آورد. اسلام با تأکید بر این مهم، نقش مهمی را در ارتقای زندگی بشری به نمایش می‌نهد و با ارائه راهکارهای گوناگونِ فرهنگی، اجتماعی و به خصوص اقتصادی که در آموزه‌های گران‌سنگِ فقیهانِ شیعه نمود یافته است، چشم‌اندازهای روشنی را در پیش‌برد رسالتِ زندگی‌ساز خود ترسیم می‌کند.

کتاب اسلام درباره اخلاق کار و تجارت چه می گوید؟، اثر جواد ایروانی؛ در دو بخش به نگارش در آمده است که به موضوعاتی نظیر: اخلاق کار و تولید، کار و تولید، و جایگاه آن در اسلام، اخلاق کار از دیدگاه اسلام، اخلاق تجارت، جایگاه تجارت در اقتصاد اسلامی، آداب و اخلاق دادوستد، شیوه‏‌ها و راهکارهای نهادینه‏‌سازی اخلاق دادوستد و غیره پرداخته و مورد بررسی قرار می‌دهد.

گزیده کتاب اسلام درباره اخلاق کار و تجارت چه می‌ گوید؟

اخلاق کار و تولید
تولید فعالیتی است که با به کارگیری و سازماندهی سلسله عوامل و نهاده‌هایی هم‌چون کار، سرمایه و منابع طبیعی به ایجاد کالا و خدمات می‌انجامد.  این محصولات اعم از کالا (محصولات فیزیکی) و خدمات (محصولات غیر فیزیکی) است.

مجموعه عناصری که باعث ایجاد کالا و خدمات می‌شود، به عوامل، منابع و نهاده‌های تولید، نامبردار است که منابع طبیعی، سرمایه، تکنولوژی، نیروی کار و مدیریت را درذبرمی‌گیرد.  بنابراین، کار و مدیریت، دو تلاش جسمی و فکری بشری است که در فرایند تولید نقش دارد «منابع انسانی» به شمار می‌رود امروز، نظریه پردازان اقتصاد و توسعه، بر این باورند که از میان سرمایه‌های فیزیکی، تکنولوژی و انسانی، آنچه بیش از همه در مسیر تحولات تمدن بشری، مهم و مؤثر است، متغیر کلان سرمایه انسانی و بهره وری درست از آن است و منابع انسانی، پایه اصلی ثروت ملت‌ها را شکل می‌دهد.

صفحات کتاب :
۱۷۲
کنگره :
‏‫‭BP۲۵۴/۶۵‏‫‬‭/‮الف‬۹‮الف‬۵ ۱۳۹۲
دیویی :
‏‫‬‭‬‭‭‭۲۹۷/۶۵۵‭‭
کتابشناسی ملی :
۳۴۱۹۶۳۹
شابک :
978-600-7044-04-9
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه اسلام درباره اخلاق کار و تجارت چه می گوید؟