نظر شما چیست؟
شخصیت پردازی قوی و ژرف النا فرانته در دل توصیفات جذاب تاریخی و اجتماعی و فضای ناب نوشته هایش، ذهن مخاطبان را به لمس حس شخصیت هایش می کشاند. نویسنده در این کتاب، با ظرافت تمام به رابطه ی دوستانه ی میان دو زن، کشمکش های درونی و بیرونی آن ها، حس های تلخ و شیرین شان و پیچیدگی های روحی و روانی آن دو پرداخته است.

دوست نابغه ی من ماجرای دوستی چندین ساله ی «لی لا» و «النا» را به تصویر می کشد. این دوستی با هم کلاس شدن در دبستان آغاز می شود و تا دوران میان سالی ادامه می یابد. در شرایط ملتهب کشور بعد از جنگ جهانی دوم، لی لا به ناچار ترک تحصیل کرده و در مغازه ی کفاشی پدرش مشغول به کار می شود؛ اما النا می تواند با حمایت معلمش به تحصیل خود ادامه دهد. این وقایع مانع ادامه ی رابطه ی دوستانه ی عمیق بین شان نمی شود؛ ولی پس از سال ها اتفاقی نامنتظره زخم های کهنه ی آن ها را گشوده و این زنان را دچار بحران هویت و چالش هایی تازه می کند.

کتاب صوتی «دوست نابغه ی من» نخستین کتاب از مجموعه ی چهار جلدی «داستان های ناپل» نوشته ی خانم «النا فرانته» نویسنده ی ایتالیایی است که در سال ۲۰۱۶ میلادی نامش در فهرست صد نویسنده ی تأثیرگذار جهان تایم قرار گرفت. عناوین سه کتاب دیگر این مجموعه به ترتیب «داستان یک نام جدید»، «آن هایی که می روند و آن هایی که می مانند» و «داستان فرزند گم شده» است. «داستان فرزند گمشده»، برای نویسنده جایزه ی جهانی من بوکر را به ارمغان آورد.

رمان صوتی دوست نابغه ی من، ایتالیای پس از جنگ جهانی دوم را در فضای شهر ناپل به تصویر می کشد. این کتاب صوتی با داستانی جذاب و گیرا، احساسات شما را به تلاطم و نوسان می اندازد. بسیاری از منتقدان ادبی مطرح جهان، نظرات مثبتی نسبت به این اثر ابراز داشته اند و از آن به عنوان یکی از برترین کتاب ها یاد شده است.
کنگره :
PQ4876‭‬ ‭/ر24‏‫‮‭د9 1395
دیویی :
853/914‬
کتابشناسی ملی :
4391374
شابک :
‬‬‏‫‭978-600-96416-7-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه دوست نابغه من