نظر شما چیست؟
کتابچه اثر نامرئی از «جونا برگِر»، بررسی دقیقی بر روانشناسی تصمیم های رفتاری است که به هویت و برندسازی برمی گردد.

بسیاری از تصمیم های روزانه که مردم عادی می گیرند، به شدت تحت تاثیر عواملی است که خودشان به ندرت از آن ها آگاهی دارند. به نظر می رسد مردم می دانند که پیشنهادها روی دیگران تاثیر می گذارند، اما گویی متوجه نمی شوند همان عامل می تواند بر تصمیم های شخصی نیز اثر بگذارد.

در کتابچه اثر نامرئی چنین می خوانیم:
تاثیرات اجتماعی، نیروی بزرگی هستند که نقش مهمی در روابط میان مصرف کنندگان و تبلیغ کنندگان دارند. انتخاب ها عمیقا تحت تاثیر تصویرسازی در تبلیغات، خرید بر اساس آشنایی با محصول، و محصولاتی که چهره های مشهور استفاده می کنند قرار می گیرند؛ ولی اکثر مردم کاملا از این تاثیر بی خبر هستند.

مشتریان چیزهایی که زیاد می بینند را دوست دارند. کسانی را که زیاد می بینند برایشان جذاب تر و جالب تر هستند، برندهایی که زیاد می بینند را ترجیح می دهند و اغلب با کسانی که سر کار یا در دانشگاه می بینند ازدواج می کنند.

اکثر مردم چیزهایی آشنا، اما متفاوت از انتخاب های معمول دیگران را انتخاب می کنند. این آشنایی، احساس تعلق به وجود می آورد و بخش های ناآشنای آن نیز باعث می شود افراد، احساس متفاوت بودن کنند. برای سهولت این انتخاب، تمامی محصولات جدید به طراحی هایی که آشناتر باشند تکیه می کنند.

برندها و موقعیت ها می توانند نشاندهنده ی هویت باشند، بنابراین، برندها سعی دارند وابستگی مردم به محصولاتشان را از طریق کنترل جمعیت شناسی مشتریان مدیریت کنند. بعضی از سرآمدترین برندها، لوگو و نمادهای خود را دقیق تر طراحی می کنند تا جذابیت کمتری برای جاعلان داشته باشد.

کتاب های مشابه کتابچه اثر نامرئی