امتیاز
5 / 3.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
185,000
10%
ت 166,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ده غلط مشهور درباره اسرائیل 

کتاب ده غلط مشهور درباره‌ی اسرائیل نوشته ایلان پاپه است ونشر کتابستان معرفت این اثر را منتشر کرده است. این کتاب یک راهنما برای شناخت اسرائیل است. با وجود گفته‌ها و نوشته‌های فراوان در خصوص فلسطین و اسرائیل، هنوز گفتنی‌های فراوانی در این حوزه وجود دارد، خصوصا از زبان کسانی که خود، یهودی یا حتی دارای تابعیت رژیم صهیونیستی هستند ولی جزو منتقدین به سیاست‌ها یا عملکرد این رژیم به حساب می‌آیند. همین مسئله، استدلال‌های آنها را خواندنی‌تر می‌کند. ایلان پاپه، یکی از همین افراد است.

درباره نویسنده

پاپه را در سطح جهانی به‌عنوان مورخی مشهور می‌شناسند. او که خود یهودی و دارای تابعیت اسرائیل است، از نویسندگان پرکار در خصوص تاریخ قضیۀ فلسطین به شمار می‌رود و در بخش عمدۀ آثار خود، وقایع را با دیدی منصفانه و محققانه نگاه می‌کند. به این ترتیب، حتی فارغ از مذهب و تابعیت او، می‌توان آثارش را جزو بهترین آثار تاریخ‌ پژوهانه در این عرصه به شمار آورد. کتابی که در دست شماست، و آخرین کتاب منتشرشدۀ پاپه تا این لحظه محسوب می‌شود، یکی از همین آثار محققانه و انتقادی اوست.

خلاصه کتاب ده غلط مشهور درباره اسرائیل 

ما امروزه اطلاعات و درک بسیار بهتری از این بحث داریم که مردمی که در آنجا زندگی می‌کردند در آستانهٔ [آغاز] استعمار و کوچ صهیونیستی به کشور [شان]، خود را چگونه تعریف می‌کردند. درست مثل دیگر مناطق خاورمیانه و غیر خاورمیانه، جامعهٔ فلسطین هم با مفهوم تعریف‌گر قدرتمندی که در قرن‌های نوزدهم و بیستم رواج داشت آشنا شده بود: مفهوم ملت.فعالان محلی [یعنی فلسطینی] و غیرمحلی‌ای در آن دوران وجود داشتند که این طرز جدید «تعریف و تبیین هویت خویش» را ترویج می‌کردند، درست همان چیزی که داشت در دیگر نقاط جهان هم رخ می‌داد. ایده‌های ملی‌گرایانه، تا حدی از طریق «مبلغین مذهبی» آمریکایی وارد خاورمیانه شده بود. این مبلغین در اوایل قرن نوزدهم میلادی به این منطقه وارد شدند، هم به امید تغییر دادن دین مردم اینجا [و ترویج مسیحیت] و هم به آرزوی گسترش مفاهیم نوینِ مربوط به استقلال [و هویت ملی].

صفحات کتاب :
292
کنگره :
‏‫‬‭DS125
دیویی :
956/94
کتابشناسی ملی :
6190537
شابک :
978-622-6837-40-8
سال نشر :
‏‫1399

کتاب های مشابه ده غلط مشهور درباره اسرائیل