دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

معرفی بهترین رمان‌ های جهان + دانلود و خرید

آبان 1401 . فراکتاب

رمان یکی از سبک کتابهای پرطرفدار جهان است کتاب‌های سبک داستانی میتوانند ژانر‌های مختلفی داشته باشند. در ادامه با بهترین رمان های جهان آشنا خواهیم شد.

 

آشنایی با انواع رمان‌ های خارجی

اصطلاح romance در قرون وسطی معنای زبان محلی جدید داشت که از لاتین سرمنشا گرفته بود. علاوه بر این رومانس را کتابهایی میدانستند که به زبان لاتین ترجه میشدند. بعد از این دوره‌، اوایل قرون نخسین به ماجراهای شگفت‌انگیز و عاشقانه و حتی تاریخی رومانس گفته میشد.
قالب نگارش رومانس ابتدا روایتی-شعری بود. در فرانسه‌، رونق نوشتار رمان بعد از نگارش « قصه‌های هزار و یک شب » رواج پیدا کرد. اغلب رمان‌های خارجی روال ادبی متفاوتی دارد که خواننده میتواند آن را با خواندن مجسم کند.

 

کتاب سه شنبه ها با موری

دانلود کتاب سه شنبه ها با موری (pdf و صوتی)

  کتاب سه شنبه ها با موری  

 

کتاب سه‌شنبه‌ها با موری نوشته‌ی میچ آلبوم از کتب پرطرفدار بوده است. این رمان داستانی است واقعی درباره‌ی آخرین لحظات حیات یک استاد حرفه‌ای جامعه شناسی است. موری در واقع مفاهیم عمیقی از عشق‌، مرگ‌ ازدواج و… را بیان میکند.
ارزش این کتاب به دلیل واقعی بودن روایتش بسیار بیشتر شده است. داستان این کتاب بصورت فیلم نیز توسط «اپراه مینفری» ساخته شد. این اثر به 45 زبان ترجمه شده است. داستان این کتاب درباره‌ی استاد جامعه شناسی است که با بیماری«ALS» مبارزه میکند.

 

کتاب هیچ و پوچ

خرید و دانلود کتاب هیچ و پوچ

  کتاب هیچ و پوچ  

 

هیچ و پوچ اثر وودی آلن است. وی در یک خانواده یهودی و ثروتنمند زاده شد. وودی علاوه بر نویسندگی کار فیلم نامه نویسی نیز انجام میداد. این کتاب درباره‌ی زندگینامه آلن وودی است. وودی آلن از نویسنده‌های ماهر بهترین رمان های جهان است.
بخشی از کتاب هیچ پوچ به این شرح است: من پا به این دنیا گذاشتم. دنیایی که هرگز در آن احساس راحتی نخواهم کرد، هرگز آن را درک نخواهم کرد، هرگز آن را تأیید نخواهم کرد و نخواهم بخشید. (آلن استوارت کونیکسبرگدر اول دسامبر 1935 به دنیا آمد) در واقع من سیام نوامبر نزدیک نیمه شب به دنیا آمدم و والدینم تاریخ را کمی دستکاری کردند تا بتوانم زندگی را در روز اول ماه شروع کنم.

 

کتاب آنها

کتاب آنها از رودیارد کیپلینگ

  کتاب آنها  

 

آنها یک کتاب صوتی است که از سه داستان کوتاه تشکیل شده است. نویسنده این اثر‌، رودریارد کیپلینگ است که با نگارش این محتوا جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. او در این کتاب «they» درباره‌ی مردی میگوید که تحت تاثیر جنگ‌، داشته‌هایش را از دست میدهد.
داستان اول‌، راوی اول شخصی روایت میکند که ماجرایی بسیار تحلیلی و جزئی‌نگری در آن موج میزند که عناصر داستانی را معرفی میکند. داستان دوم و سوم مختص حواشی جنگ است که تاثیرات جنگ را ببر خود و مردم توصیف میکند. بطور خلاصه داستان این اثراز ورود یک جوان با خودرو به منطقه ییلاقی آغاز میشود و اثرات جنگ را بر وی و از دست دادن داشته‌هایش بیان میکند.

 

کتاب اعجوبه

خرید کتاب اعجوبه

  کتاب اعجوبه  

 

این کتاب از بهترین رمان های جهان است. اعجوبه اثر آر جی پالاسیو در سال 2012 منتشر شد و این اثر جایزه‌ی مارک تواین را دریافت کرد. محتوای این کتاب مدرسه‌ای است. درباره‌ی کودکی است که از نظر ظاهری چهره‌ای متفاوت دارد که همکلاسی‌هایش از او میترسند و دوری میکنند.
این کتاب در راستای پذیرش تفاوت‌های آدمی توسط یکدیگر تلاش کرده است. اعجوبه سعی دارد قبلی تفاوت‌ها و ایجاد رفتار‌های مناسب و دیدن باطن افراد و قضاوت نکردن اطرافیانمان را از سن کم آموزش دهد.

کمپانی لاینزگیت با اقتباس از این کتاب‌، فیلمی را ساخت که بسیار مورد توجه قرار گرفت. کتاب اعجوبه به ما یاد مبدهد تا به دنیای اطرافمان با دید متفاوت‌تری نگاه کنیم و اگر خودمان متفاوت هستیم‌؛ سعی کنیم بدون دغدغه زندگی کنیم و خودمان را بپذیریم. خواندن این کتاب را به کسانی که بخاطر تفاوت‌هایشان از دیگران دوری میکنند و یا افرادی که از ظارهر دیگران را قضاوت میکنند توصیه میشود.

 

کتاب باز هم من

کتاب باز هم من

  کتاب باز هم من  

 

باز هم من‌ (still me)، اثر نویسنده معروف جوجو میوز است. این رمان ادامه‌ی داستانی است در کتاب « من پیش از تو » و « من پس از تو » رخ داد‌، میباشد.
در این جلد از کتاب لوئیسا کلارک برای شروع زندگی جدید‌، وارد نیویورک میشود. با همسرش به دنیای ثروتمندان وارد میشود که در آنجا با شخصی به نام «جاش» آشنا میشود.  جاش تداعی خاطرات عشق ناکام لوئیسا با ویل خواهد بود…

 

کتاب تک و تنها در پاریس

کتاب تک و تنها در پاریس

  کتاب تک و تنها در پاریس  

 

تک و تنها در پاریس اثر جوجو مویز است. این اثر از بهترین رمان های جهان است. این کتاب داستان دختری بنام «نل» است که بسیار به قوانین پایبند است. او در طی پستی بلندی‌های زندگی مجبور است گاهی این عادت‌های همیشگی و قوانین را زیر پا بگذارد.
نل در این ماجرا دچار تحولات احساسی و عاشقانه میشود که خواننده را جذب میکند. جوجو مویز در نوشتار عاشقانه بسیار تبحر دارد.

 

کتاب یک بعلاوه یک

خرید کتاب یک بعلاوه یک

  کتاب یک بعلاوه یک  

 

یک بعلاوه یک سومین کتاب مشهور جوجو مویز است. یک کتاب پرکشش از شرح دلدادگی با فراز و نشیب و رک و بی‌پرده است. این کتاب داستان زندگی جسیکا توماس است. جسیکا توماس زنی تنهاست که خانواده عجیبی را مدیریت میکند. از عجایب خانواده این است که دختر او عاشق ریاضی است و از رژلب متنفر است ولی برعکس پسرش عاشق آرایش است.
از طرفی داستان مردی بنام اد نیکلاس را شرح داده که فردی موفق و ثروتمند است که در سایه خطایی مجبور به ترک محل کارش شده است. اد نیکلاس قصد کمک به کسی ندارد و جسیکا هم نمیخواهد به کسی کمک کند…

 

کتاب پزشک قانونی (باشگاه قتل زنان)

دانلود کتاب صوتی پزشک قانونی (باشگاه قتل زنان)

  کتاب پزشک قانونی (باشگاه قتل زنان)  

 

باشگاه قتل زنان از بهترین رمان های جهان در بخش صوتی میباشد. این روایت راز‌آلود و داستانی خطرناک دارد که با خواندن آن اینم اغحساسات در شما جریهه دارد میشود. در این محتوا قاتل مشخص نیست و هیجان را آنجایی حس میکنید که یکی از جنازه‌ها در سردخانه  زنده باقی میماند. این رمان از نوشتار‌های جنایی و پلیسی پرفروش نیویورک تایمز شد.
این رمان داستان قتلی اسرار آمیز را روایت میکند. زمانی که «کلر» پزشک قانونی برای بررسی 5 جسد میرود متوجه میشود که یکی از اجساد هنوز نفس میکشد. خواندن این کتاب به کسانی که اهل هیجان و داستان‌های جنایی هستتند توصیه میشود.

 

کتاب عشق هرگز فراموش نمی کند

کتاب عشق هرگز فراموش نمی کند

  کتاب عشق هرگز فراموش نمی کند  

 

عشق هرگز فراموش نمیشود اثر سالی هپ ورث است که از رمان‌های تاثیرگذار و احساسی بوده است. این رمان درباره‌ی دختری بنام «آنا فراستر» است که در سن کم به آلزایمر مبتلا شده است. آنا در اقامتگاهی قرار دارد که ناخواسته مورد توجه پسری هم سن و سال خودش قرار میگیرد.

 

کتاب پس از آنکه رفتی

کتاب پس از آنکه رفتی

  کتاب پس از آنکه رفتی  

 

پس از آنکه رفتی نوشته کارول میسون روایتگر داستان کشمکش و اتفاقات زندگی دو زن است که با هم دوست میشوند. گوش دادن به این کتاب صوتی به کسانی که درباره‌ی مفاهیم عشق و صبر و غم و… مشتاق هستند توصیه میشود.

 

کتاب نامه های رز

کتاب نامه های رز

  کتاب نامه های رز  

 

نامه‌های رز داستانی است به روایت کلاریس سابار نوشته شده است. این نوشتار جایزه کتاب رمانتیک فرانسه را به خود اختصاص داد. این کتاب روایت دختری بنام لولا است که به دهکده کوچکی سفر میکند که با خواندن نامه های عجیبی به راز‌های شگفت‌انگیزی رو به رو میشود. نامه های رز از کتاب های صوتی و بهترین رمان های جهان به شمار میرود.

 

جمع بندی

بهترین رمان های جهان در این مطلب معرفی شد. این رمان‌ها از دسته نوشتار‌های پرفروش است که معروف دشه و اغلب افراد با توجه به سلایق خودشان آنها را انتخاب میکنند و برای سرگرمی میخوانند و در زندگی از آنها بهره میگیرند.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *