کتاب روشنگری ایمانیان در پاسخ به شبهات بهائیان pdf

مجموعه مقالات

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روشنگری ایمانیان در پاسخ به شبهات بهائیان

کتاب روشنگری ایمانیان در پاسخ به شبهات بهائیان نوشته الهه یزدانی توسط انتشارات گوی منتشر شده است.
این اثر مجموعه مقالاتی در پاسخ به "جزوه رفع شبهات"بهائیان، می باشد و به منظور روشنگری برای اهل تحقیق و نظر در موضوع آموزه های بهائی، تقدیم می گردد.

درباره آئین های بابی و بهائی

آئین های بابی و بهائی، از همان زمان پیدایش، مورد بررسی اهل نظر و تحقیق قرار گرفت و ادعاهای آن ها به بوته نقد علمی و ارزیابی و سنجش نهاده شد. جامعه اسلامی نخستین بار نبود که با چنین ادعاهایی روبه رو میشد.

مدعیان بابیت و حتی امامت و مهدویت و رسالت، در طول سال ها و قرن های گذشته، ظاهر شده و ادعاهای خود را مطرح کرده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته و بطلان علمی آن ها توسط عالمان و اندیشمندان آشکار شده است. بابیت و بهائیت نیز که قبل از یکصد و هفتاد سال، ابتدا با ادعای بابیت امام عصر ارواحنا فداه ظهور کرده و بعدها داعیه نسخ اسلام را مطرح و سپس اعلام دین جدید نمودند، از همان آغاز مورد نقد علمی واقع شدند و با براهین عقلی و نقلی، بطلان شان همچون بطالن سایر مدعیان دروغین قبلی برای اهل نظر و پژوهش، آشکار گردید.

نقدهایی که از سوی عالمان و پژوهشگران بر این دو آئین انجام شد چنان مؤثر افتاد که تبلیغات وسیع و تهاجمی آنها را بی اثر یا کم اثر ساخت و موجب شد که عده ای از گروندگان و مبلغان آنها همچون آیتی و صبحی و ادیب مسعودی و ... به آغوش اسلام بازگردند و حتی کتاب هایی در رد بهائیت بنگارند و ترفندهای تبلیغی و تحریفات و اضلالات آن ها را روشنگری نمایند.

بخشی از متن کتاب روشنگری ایمانیان در پاسخ به شبهات بهائیان

عبدالبهاء در الواح وصایای خود دربارهٔ تشکیل هیأتی دائمی برای خدمت به بهائیت و مساعدت ولی امر، سخنانی گفته بود. شوقی نیز در زمان حیات خود، اعضای این هیأت را با عنوان «ایادی امرالله » مشخص کرده بود. البته ایادی امرالله از زمان بهاءالله تعیین شده بودند و در دوره های بعدی تعدادی به آن ها اضافه شدند و تعدادی هم فوت کردند (درمورد ایادی امرالله در رحیق مختوم ج 1 ص 256 به تفصیل صحبت شده است).

بهائیان از این بحث استفاده کرده و در صدد جبران مقطوع النسل بودن شوقی و معضلِ ولی امر بعدی برآمده و با پذیرش مدیریت ایادی امرالله بر خود راه را برای پر شدن خلاء رهبری در جامعهٔ بهائی هموار کردند. این درحالی بود که براساس نصوص بهائی ایادی امرالله فقط دو وظیفهٔ حفاظت و تبلیغ بهائیت را برعهده داشته اند. عبدالبهاء دراین باره می نویسد: «ای یاران، ایادی امرا للّه را باید ولیّ امرا للّهتسمیه و تعیین کند... وظیفه ایادی امراللّه نشر نفحات اللّه و تربیت نفوس و تعلیم علوم و تحسین اخلاق عموم و تقدیس و تنزیه در جمیع شئون است.

شابک :
9786226635189
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
336
کنگره :
‮‭‭BP۳۶۵‏‏‫‭/ی۴ر۹ ۱۳۹۹
دیویی :
۲۹۷/۵۶۴
کتابشناسی ملی :
6103947

کتاب های مشابه روشنگری ایمانیان در پاسخ به شبهات بهائیان