امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید چاپی
37,000
14%
ت 31,820
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خطر مادی شدن دین

کتاب خطر مادی شدن دین نوشته اصغر طاهرزاده توسط انتشارات لب المیزان منتشر شده است. در این کتاب سعی شده تا روشن شود وقتی دینِ خدا مادی گشت دیگر توان تغذیه کردن جان جامعه را ندارد و جان ها نمی توانند شیفته ی آن دین بشوند و امیال دنیایی خود را به پای دین الهی بریزند و در نتیجه دینداران، در عمل در عین حفظ ظاهر دین، از نتایج مهمی که از طریق دین می توانند به دست آورند، محروم می شوند.

بحران معنویت، بزرگ ترین بلایی است که همواره بشر گرفتار آن بوده است و فقط از طریق انبیاء و شریعت الهی قابل رفع است. مشکل وقتی همچنان ادامه می یابد که بشریت به جای آن که دست به دامن دین بزند و خود را از آن بحران نجات دهد، پای دین را می گیرد و پایین می کشد و دین را مادی می کند. مؤلف محترم سعی کرده است آفات مادی شدن دین را تبیین کند و بنمایاند چگونه با مادی شدن دین دریچه هایی که بنا بود بشریت از طریق انبیاء بر روی خود بگشاید، بسته می شود.

گزیده کتاب خطر مادی شدن دین

" موضوعی که بنا است خدمت عزیزان عرض شود با الهام از فرمایش علامه«رحمه‌الله‌علیه» در کتاب «معنویت تشیع» است. ایشان موضوع مادی شدن دین را در مقاله‌ای تحت همین عنوان در آن کتاب مطرح کرده‌اند و توجه‌ها را به حقایقی می‌اندازند که در حال فراموش‌شدن است.

 بعد از مقدمات دقیقِ شناخت‌شناسی، مقایسه‌ای می‌کنند بین انحرافی که در مسیحیت بعد از حضرت مسیح(ع) به‌وجود آمد، و انحرافی که در صدر اسلام بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) به‌وجود آمد و این‌که چگونه مسیحیان به قصد بالا‌بردن مقام حضرت مسیح(ع)، خدا را پائین آوردند و در آن راستا بحث حُلُول را مطرح کردند. اعتقاد به حلول در حقیقت یعنی خدای بی‌نهایت در یک انسانِ محدود، محصور شود و این یعنی مادی‌کردن دین. می‌فرمایند: «کلیسا از همان روزی که قدرت به دست آورد و پناهگاه عالم مسیحیت شناخته شد تعلیمات خود را روی اساس «حلول» بنا کرد. جای تردید نیست که این تعلیم، مقام خداوند و الوهیت را هر چه بود در وجود مادی محدود حضرت مسیح محدود و محصور قرار داد.»"

صفحات کتاب :
183
کنگره :
‫‬‮‭‭BP225/4‬‫‬‮‭‭/ط2خ6 1390‬
دیویی :
297/464
کتابشناسی ملی :
2043155
شابک :
978-964-2609-27-7
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه خطر مادی شدن دین