امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

کتاب چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود؟ نوشتهٔ جولی اسمیت و ترجمهٔ آرزو شنطیایی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. درک راه‌های متعدد برای کنترل احساساتتان و نیل به سلامت روان به شما قدرت زیادی برای پیمودن این مسیر می‌بخشد.

معرفی کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود؟

کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها را به من نگفته بود؟ راهنمایی تمام‌عیار برای تاب‌آوری در مقابل مشکلات زندگی‌ست. جولی اسمیت با بهره‌گیری از تجارب خود در زمینه‌ی روان‌شناسی بالینی مجموعه‌ای از نکات را به شما ارائه کرده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کنترل بیشتری در مقابل مشکلات داشته باشید و ابزارهای کارآمدتری برای مقابله با چالش‌ها بیابید. گفتنی‌ست این اثر در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی روان‌شناسی جای گرفته است.

خلاصه کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود؟ 

نویسنده توضیح می دهد که ما باید ابتدا ارزش ها و هویت خودمان را تعیین کنیم و سپس به تحلیل افکار و رفتارهایمان بپردازیم تا دریابیم آیا در حال حرکت در مسیر درست هستیم یا خیر. «اسمیت» همچنین از اهمیت شناخت عواطفمان به شکلی جزئی نگرانه سخن می گوید—ممکن است تصور کنیم غمگین هستیم اما در واقعیت فقط کسل، مضطرب یا خسته باشیم. او پیشنهاد می کند که عواطف منفی خود را بنویسیم تا به درک بهتری از چرایی و چگونگی شکل گیری آن ها دست یابیم و به تبع آن، ماهیت این عواطف را بهتر بشناسیم. «اسمیت» تأکید می کند که نباید جلوی احساسات بد و آزاردهنده را بگیریم بلکه باید اجازه دهیم آن ها جریان طبیعی خود را داشته باشند، و به شکل همزمان به تلاش برای تعیین خاستگاه این احساسات بد بپردازیم.   

کتاب چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود با تکیه به تجربه‌ی نویسنده‌ی کتاب در حوزه‌ی روانشناسی بالینی، یعنی خانم جولی اسمیت، مهارت‌هایی را آموزش میدهد که برای عبور از فراز و نشیب‌های زندگی به آن نیاز دارید. این کتاب را باید به‌چشم جعبه‌ابزاری مفید و راهنمایی ضروری برای بهبود و ارتقای سلامت روان نگاه کرد. توصیه‌های ساده، اما تخصصی دکتر اسمیت در این کتاب و تکنیک‌هایی که برای مقابله با ناهنجاری‌های احساساتی مطرح می‌کند، به تو کمک خواهد کرد تا در زندگی انعطاف‌پذیریت را حفظ کنید.

مدیریت اضطراب، نحوه‌ی مواجهه با انتقاد، مقابله با بدخلقی، ایجاد اعتماد‌به‌نفس، پیداکردنِ انگیزه، پرورش احساس خودارزشمندی، بخشیدنِ خود و موارد بسیاری مثل این‌ها، کشمکش‌هایی هستن که خیلی از ما سال‌هاست با اون‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم. کتاب چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود راهکارهای عملی مناسب و روش‌های اثبات‌شده‌ای رو برای حل‌و‌فصل این مسائل ارائه می‌کند. این کتاب مرجعی عالی برای هرکسی هست که به سلامت روانش اهمیت میدهد؛ کتابی که همه، حتی آن‌هایی که کوچیک‌ترین تجربه‌ای در مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی نداشتن، خیلی راحت می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

متن کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود

 برشی از کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود؟ 

هر آدمی را که از خواب محروم کنید در برابر بیماری‌های جسمی و روانی آسیب‌پذیر خواهد شد. اما رابطه‌ی بین خواب و سلامت ‌روان دو سویه است. هنگامی که سطح سلامت روان شما به‌ دلیل استرس، بدخلقی یا اضطراب افت می‌کند، احتمالاً خوابتان نیز به‌نوعی مختل می‌شود. مهم نیست اول کدام اتفاق افتاده و روی دیگری تأثیر گذاشته است، اما می‌توان با اطمینان گفت وقتی کیفیت خواب شما کاهش یابد، خلق‌وخو و باورتان به توانایی بازیابی شرایط اولیه به‌شدت تنزل خواهد یافت. وقتی به اندازه‌ی کافی نخوابیده باشید، همه‌چیز ده برابر سخت‌تر می‌شود. خواب تأثیر عمیقی در هر جنبه‌ از تندرستی شما دارد. بنابراین، اگر فکر می‌کنید خوابتان آن‌طور که باید خوب نیست، برای بهبود آن تلاش کنید؛ چراکه قطعاً ارزش صرف وقت و انرژی را دارد.

توصیه می‌کنم کسانی که مدت طولانی است به بی‌خوابی دچارند حتماً به متخصص مراجعه کنند. اما اگر می‌خواهید روی بهبود میزان یا کیفیت خواب خود کار کنید، فهرستی از نکات را در ادامه آورده‌ام. باز هم تأکید می‌کنم، ما به دنبال کمال نیستیم و مجبور نیستید تمام کارهای فهرست را برای خوب و به‌اندازه‌ی خوابیدن انجام دهید.

برخی مواقع برخی اتفاقات شما را از الگوی خواب سالم دور می‌کند. اگر کارتان شیفتی است، مسافت‌های طولانی سفر می‌کنید، بچه‌های خردسال دارید یا تا دیروقت بیدار ماندن و انجام بازی‌های کامپیوتری عادتان شده است، وقتی را به خود اختصاص دهید و همه‌چیز را برای قرارگرفتن در مسیر درست مرتب کنید.

اوایل روز ورزش کنید و سعی کنید عصرها را به استراحت بگذرانید. حمام آب‌ گرم قبل از خواب بدن شما را به درجه‌حرارت بهینه برای خواب می‌رساند.

دانلود کتاب جولی اسمیت pdf

دانلود کتاب الکترونیکی چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود، در فراکتاب موجود نمی باشد ولی شما می توانید با خرید نسخه چاپی این کتاب از تخفیف ویژه آن بهره مند شوید.

کتاب صوتی جولی اسمیت

کتاب صوتی چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود، در فراکتاب موجود نمی باشد ولی شما می توانید با خرید نسخه چاپی این کتاب از تخفیف ویژه آن بهره مند شوید.

جولی اسمیت روانشناس

دکتر جولی اسمیت، با بیش از ده سال سابقه در حوزهٔ روان‌شناسی بالینی، اولین متخصصی بود که برای آگاهی‌دادن به مردم دربارهٔ روان‌درمانی از تیک‌تاک استفاده کرد. جولی، بعد از راه‌اندازی مطب خصوصی‌اش، کانال تیک‌تاک خود را به راه انداخت تا آموزش‌های باکیفیت در حوزهٔ سلامت روان را در دسترس همگان قرار دهد. در طول دورهٔ همه‌گیری کرونا، کاربران بسیاری با ویدیوهای خودیاری کم‌حجمی که او به اشتراک می‌گذاشت ارتباط برقرار کردند و توصیه‌هایش را به‌کار بستند و همین امر سبب افزایش نجومی تعداد دنبال‌کنندگان او تا مرز سه‌میلیون نفر شد. این ویدیوها در بسترهای مجازی گوناگون بیش از نیم‌میلیارد بازدید داشت و تیک‌تاک او را در فهرست صد تولیدکنندهٔ برتر خود قرار داد.

جولی علاوه‌بر حضور در دو برنامهٔ تلویزیونی از شبکهٔ بی‌بی‌سی، در سی‌بی‌بی‌سی، گودمورنینگ بریتن، بی‌بی‌سی برکفست و سی‌اِن‌اِن اینترنشنال نیز حضور یافته است. او روان‌شناس برنامهٔ ترفندهای زندگی است که از کانال یک رادیو بی‌بی‌سی پخش می‌شود، و مهمان ویژهٔ برنامه‌ها و شبکه‌های مختلفی ازجمله ویمنز هلث، بازفید، تلگراف، تایمز، میل آن ساندی، گلامر و سی‌ان‌ان بوده است. جولی به همراه همسر و سه فرزندش در همپشر انگلستان زندگی می‌کند.

دکتر جولی اسمیت، لیسانس (افتخاری)، دکتری روان‌شناسی بالینی، روان‌شناس‌حرفه‌ای و عضو انجمن روان‌شناسی بریتانیا و شورای حرفه‌ای سلامت و مراقبت است.

خرید کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود؟

این کتاب را در فراکتاب با تخفیف ویژه دریافت کنید.

خرید کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود؟

مشخصات کتاب چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود؟ در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: میلکان
نویسنده: جولی اسمیت
مترجم: آرزو شنطیائی
تعداد صفحه: 287
موضوع: روانشناسی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

دیویی :
362/2
کتابشناسی ملی :
8878637
شابک :
9786222543723
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
287
کنگره :
‏‫‬‮‭RA790‬‬

کتاب های مشابه چرا تا به حال کسی اینها را به من نگفته بود؟