امتیاز
5 / 4.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 72,500
خرید چاپی
150,000
15%
ت 127,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟


کتاب خدا زاده به قلم حجت الاسلام سید محمد حسین راجی و محسن فوجی نگاشته شده است و توسط انتشارات نشر معارف به چاپ رسیده است. در این کتاب، نویسنده تلاش می‌کند پنجره ای به سوی تاریخ معاصر خصوصا دوران پهلوی باز نماید. این کتاب مجموعه خاطراتی پر جاذبه از محمد رضا پهلوی است.

درباره کتاب خدازاده 

جامعه‌ای که می‌خواهد قدم در مسیر پیشرفت و تحول بردارد، باید درک درستی از اتفاقات و حوادث تاریخی داشته باشد و با فهم درست از این حوادث عبرت بگیرد. کتاب های تاریخی در این زمینه بسیار راهگشا و مؤثر هستند. کتاب خدازاده هم از جمله آثاری است که اطلاعات مفید و در عین حال بدون تحریف، از زمان پهلوی و سلطنت محمد رضا شاه در اختیار خواننده قرار میدهد. این کتاب در واقع جلد دوم کتاب «خود خدا» است که با نامی مستقل به چاپ رسیده است. اگر مشتاق خواندن روایت ها و داستان های تاریخی هستید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می کنیم.

کتاب خدا زاده

خلاصه کتاب خدا زاده

در این کتاب حقایق محرمانه درباره دوران پهلوی و سلطنت رضا شاه و محمد رضا شاه، بیان می شود. حوادث و ماجراهایی که تا به حال شنیده نشده است. این کتاب شامل ۹ فصل می باشد. بخش اول با عنوان «اقتصاد، معیشت و عدالت»، از فساد اداری دوران محمد رضا شاه و آشفتگی اوضاع آن زمان سخن می گوید. بخش دوم با عنوان «برخورداری های عمومی» در رابطه با اوضاع بهداشت و سواد و به طور کلی، امکانات عمومی زمان پهلوی، بحث می کند. بخش سوم با نام «آزادی»، به موضوعاتی مثل دیکتاتوری، سلب آزادی، انتخابات و ساواک می پردازد. بخش چهارم با عنوان «ظلم به افراد»، ظلم و ستم و جنایاتی که سلسله ی پهلوی در حق مردم خصوصا طبقه ی کارگر و کشاورز روا داشته را بیان می کند. بخش پنجم با نام «دین و معنویت»، از مبارزاتی که محمد رضا شاه با دین داشته تا نابودی فرهنگ ایرانی سخن به میان می آورد. بخش ششم، با عنوان «بیگانگان، حکومت و مردم» به عدم استقلال و وابستگی شاه به کشورهای غربی و آمریکا و چگونگی روابط او با آنها اشاره می کند. بخش هفتم، با عنوان «شخصیت های دبار»، به معرفی شخصیت های دربار و نزدیکان محمد رضا شاه می پردازد. بخش هشتم با نام «فساد اخلاقی»، درباره ی فساد اخلاقی شاه و درباریان و نوع نگاه آنها به زن سخن می گوید. بخش نهم و آخرین بخش، با عنوان «انقلاب اسلامی»، به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی می پردازد.

pdf خدا زاده

pdf خدازاده

 

برشی از متن کتاب خدازاده

رابرت گراهام، خبرنگار سابق روزنامه فایننشال تایمز، در کتاب «ایران: سراب قدرت» می نویسد: یکی از فروشندگان اسلحه انگلیسی گفت:«فروشندگان آمریکایی به افراد اصلی به طریقی بسیار انبوه رشوه می دادند و میلیون ها دلار صرف رشوه به مقامات بالا رتبه می کردند». فشارها آن قدر شدید بود که در موارد متعدد بدون تفکر قبلی از جانب هر دو طرف، تصمیمات مهمی اتخاذ می شد. سناتور چرچ در موقع شهادت در کمیته مربوط به شرکت های چند ملیتی سنای آمریکا گفت: «ما شواهد قوی در دست داریم که نشان می دهد، مدت ها قبل از اینکه دولت ما تصمیمی درمورد عرضه F-14 برای فروش خارجی بگیرد، فروش این هواپیما به ایران تحت فشار شدید صورت گرفته بود». موضوع، مربوط به یک حق دلالی ۲۸ میلیون دلاری، در یک قرارداد دو میلیارد و دویست میلیون دلاری بود... 

متن کتاب خدا زاده

متن کتاب خدزاده

کتاب خدا زاده pdf

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از فایل pdf تولید و عرضه شده است و در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست.

حجت الاسلام سید محمد حسین راجی 

سید محمد حسین راجی، پژوهشگر، نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه است. علاوه بر این کتاب، از این نویسنده آثار دیگری چون «صعود چهل ساله» و «زن، زندگی، آزادی» در دسترس علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، قرار دارد. 

دانلود کتاب خدا زاده

در فراکتاب علاوه بر امکان دانلود نسخه الکترونیک این کتاب در نرم افزار فراکتاب، خرید کتاب خدا زاده چاپی با تخفیف ویژه نیز در دسترس شماست.

خرید کتاب خدا زاده

مشخصات کتاب خدازاده را در جدول  زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: سید محمد حسین راجی و محسن فوجی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۴۱۶
موضوع: خاطراتی پر جاذبه از محمدرضا پهلوی در نگاه نویسندگان و اندیشمندان خارجی
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
416
کنگره :
1488‏‫‬‭DSR‬‬
دیویی :
955/0822092
کتابشناسی ملی :
9130066
شابک :
‫‭978-600-441-519-4
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه خدا زاده