کتاب مبدل های چند ورودی سوئیچنگ نرم تحت جریان صفر pdf

zcs

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,500
نظر شما چیست؟
امروزه مبدل های چند ورودی بصورت گسترده در منابع تغذیه الکترونیک قدرت استفاده می گردند. مبدل های چند ورودی معمولی، مشکلات جدی را در لحظه خاموش و روشن شدن سوئیچ ها ایجاد می کنند. به عنوان مثال در مبدل های تک سوئیچه ی غیر ایزوله مانند باک، در لحظه خاموش شدن به علت رزونانس تلفات سوئیچینگ افزایش می یابد و یک اسپایک ولتاژ دو سر سوئیچ قرار می گیرد.

بنابراین مبدل های غیر ایزوله ی معمولی از تلفات سوئیچینگ بالا رنج می برند. تکنیک های سوئیچینگ نرم، راه حل مناسبی برای کاهش تلفات سوئیچینگ می باشند. در سالهای اخیر تحقیقات فراوانی صورت گرفته تا تکنیک های سوئیچینگ نرم را در مبدل های چند ورودی توسعه دهند.

اکتیو کلمپ، گذار ولتاژ صفر و گذار جریان صفر ازجمله تکنیک هایی هستند که شرایط سوئیچینگ نرم را برای مبدل های مدولاسیون عرض پالس فراهم می کنند. در این روش ها یک مدار کمکی متشکل از یک سوئیچ کمکی و المان ها ی رزونانس به مدار اصلی اضافه می گردند که شرایط سوئیچینگ را برای سوئیچ اصلی فراهم می نمایند. بنابراین برتری این مبدل ها نسبت به مبدل های مدولاسیون عرض پالسِ معمولی بازدهی بالا می باشد که این امر نتیجه سوئیچینگ نرم می باشد.
کتابشناسی ملی :
5439153
شابک :
978-622-6237-38-3‬‬
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
68
کنگره :
TK۲۷۹۶‏‫‬‮‭‏‫‬‮‭/ص۲م۲ ۱۳۹۷
دیویی :
612/313

کتاب های مشابه مبدل های چند ورودی سوئیچنگ نرم تحت جریان صفر