امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مجموعه در هوای انقلاب: قسم نخور

کتاب مجموعه در هوای انقلاب: قسم نخور؛ نوشته سندی مومنی، یکی از کتاب‌های مجموعه‌ در هوای انقلاب است. مجموعه ده جلدی در هوای انقلاب برای نوجوانان نوشته شده و انتشارات به‌نشر آن را منتشر کرده است. در هوای انقلاب مجموعه رمان‌هایی با محوریت انقلاب اسلامی برای نوجوانان است که هر جلد داستانی جذاب و خواندنی از انقلاب را در یکی از شهرهای کشور روایت می‌کند. در هر داستان، خواننده نوجوان همراه یک خانواده می‌شود و با او به شهرش می‌رود تا انقلاب اسلامی و نگاه مردم به این اتفاق بزرگ را در نقاط مختلف ایران در قالب داستان بخواند و درک کند.

بخشی از متن کتاب مجموعه در هوای انقلاب: قسم نخور

امروز اول هفته است و من نباید به دکتر بروم؛ چون خان‌جون می‌گوید: «اول هفته هر کاری کردی، تا آخر هفته، همون کار رو می‌کنی. » من دوست ندارم تا آخر هفته، دکتر بروم و از ترس آمپول و خوردن کپسول‌های درشت تنم بلرزد.

مادرم اصلاً توجهی به گلودردم نمی‌کند. داداش‌عباس اول صبح گفت: «دهنت رو باز کن و زبونت رو بیار بیرون. » بعدش هم گفت گلویم قرمز و متورم شده و علاجش آب‌نمک است. کمی‌ برایم آب‌نمک درست کرد و توی دستشویی، بالای سرم ایستاد و تا همۀ آب لیوان را قرقره نکردم، از کنارم جُم نخورد.

فردا هم چیزی نمی‌گویم ببینم مامان متوجه می‌شود. داداش‌عباس می‌گفت صدایم کمی ‌معلوم می‌کند که گلودرد دارم. البته با قرقره‌کردن آب‌نمک، راحت‌تر آب دهانم را قورت می‌دهم. خان‌جون می‌گوید: «چهارتخمه علاج گلودرد است. » اما دانه‌هایش لای دندان‌هایم گیر می‌کند و لزجی دانه‌ها حالم را بد می‌کند. داداش‌عباس می‌گوید: «چشمت رو ببند و چهارتخمه رو قورت بده. چهارتخمه رو که نمی‌جوند! »

صفحات کتاب :
42
کنگره :
‫‭PIR8223‭‬ /و695‭ق5 1396‬
دیویی :
‫‭[ج]‫‭8‮فا‬3/62‬‬
کتابشناسی ملی :
4988773
شابک :
978-964-02-2893-7
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه مجموعه در هوای انقلاب : قسم نخور