نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیاسی‌سازی اطلاعات و امنیت ملی


کتاب سیاسی‌سازی اطلاعات و امنیت ملی نوشتۀ جاشوا راونر، استفان مارین، ناتان وودارد، اریک جی. دال و گلن هاستدت و ترجمۀ محمدعلی احمدیان و محمود عیوضلو است. اثر حاضر در پنج بخش گردآوری و تنظیم شده است. جاشوا راونر در بخش اول کتاب، سیاسی‌سازی را به معنای دستکاری برآوردهای اطلاعاتی برای نشان دادن اولویت سیاست معنا می‌کند.

در حقیقت سیاسی‌سازی اطلاعات با نمایش برآوردهای اطلاعاتی مسئولان و تصمیم‌گیران هم‌خوانی دارد. از آن‌جایی ‌که سیاسی‌سازی به نتایج نامطلوب تصمیم‌سازی علیه امنیت ملی منجر می‌شود، بنابراین بررسی این مفاهیم و شناخت درست فاصله بین این دو واژه برای محققان حوزه اطلاعات امری ضروری به نظر می‌رسد، تا در نحوۀ بیان برآوردهای اطلاعاتی به مسئولان، دقت داشته و از سیاسی‌سازی و سیاسی‌کاری مخرب و تصمیم‌سازی‌های نامطلوب ممانعت به عمل آید.


برشی از کتاب سیاسی‌سازی اطلاعات و امنیت ملی


سیاسی‌سازی به عنوان یک اصطلاح مورد استفاده در مطالعات سطوح پایین اطلاعاتی و جاسوسی تعریف شده و مفهومی عملیاتی یافته است. با وجود انعکاس‌های منفی مرتبط با سیاسی‌سازی که آن را با نوعی فساد برابر می‌کند، کاملاً مشخص نیست فساد آن چیست!؟

به طور خلاصه مفهوم سیاسی‌سازی بیشتر مختص بخش تحلیلی است که بی‌فایده نیز هست. این مقاله به انتقاد از مفهوم وضعیت فعلی می‌پردازد زیرا بیش از حد گسترده و ناکافی است. همچنین ماهیت سیاسی‌سازی را با روش تحلیلی و به عنوان یک زیرمجموعه بزرگ مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتابشناسی ملی :
6165256
شابک :
978-964-452933-7‬
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
152
کنگره :
‏‫‭UA۱۰/۵
دیویی :
‏‫‭۳۵۵/۰۳‬

کتاب های مشابه سیاسی سازی اطلاعات و امنیت ملی