امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 110,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
220,000
10%
ت 198,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ناگفته‌ های صورتی: روایت ظلم تاریخی به زنان 

کتاب «ناگفته‌های صورتی: روایت ظلم تاریخی به زنان» کاری از اندیشکده راهبردی سعداء است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

در مرداد ماه سال 1401 مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با اشاره به بیان منطق استعماری غرب نسبت به زن برای مردم به‌ویژه جوانان فرمودند که اگر این آگاهی درون جامعه رخ دهد، باعث تغییر در تصمیم‌گیری افراد و انتخاب راه درست نسبت مسائل پیرامون‌شان می‌شود. کتاب «ناگفته‌های صورتی» با تکیه بر همین منطق و همچنین استفاده از مستندات تاریخی، به کنکاش در مسئله زنان در طول تاریخ پرداخته است. این کتاب به بخشی از تاریخ مسائل زنان می‌پردازد که صاحبان قدرت و ثروت، نه تنها مایل به بیان آن نیستند؛ بلکه سعی داشته‌ و دارند این مسائل را از نگاه مردم، به‌ویژه دختران جوان دور نگه دارند، تا از این طریق بتوانند مسیر تأمین خواسته‌هایشان را بدون مانع و مزاحمت طی کنند.
این کتاب ماحصل بررسی صدها کتاب و مقاله ترجمه نشده از نویسندگان معتبر جهانی می‌باشد و نشان می‌دهد که چگونه حقوق و خواسته‌های زنان در دوران‌های متفاوت تاریخی، دستمایه سرمایه‌داران برای تشویش و گمراهی افکار مردم به‌ویژه خود زنان بوده است و چگونه توانسته در پوشش واژه‌های زیبایی چون آزادی، برابری، حق مالکیت و.‌‌.. افکار و اراده ناپسند خود را بر جوامع تحمیل کند.
همچنین کتاب «ناگفته‌های صورتی»، راوی نیرنگ‌ دولت‌های متخاصم است و اینکه آن‌ها چگونه تواسته‌اند با ترسیم تصویری متفاوت از واقعیت‌ها، افکار عمومی را با خود همراه کرده و در کشورهای دلخواه خود مانند مصر، الجزایر، هند، فیلیپن، ژاپن و… نفوذ کنند. این دولت‌ها هرگاه که مشکلی برای حضورشان در کشورهای مورد استعمار پیش می‌آمد، مدعی دفاع از حقوق زنان می‌شدند و با این بهانه حرکت خود را پیش می‌بردند.
کتاب «ناگفته‌های صورتی» که خارج از هیاهوی رسانه‌ای، با نگاهی منطقی به منطق استعمار در مسئله زنان می‌پردازد، در نهایت به بررسی نتایج این همراهی پرداخته و بیان کرده است که چه ثمراتی برای مردم بویژه زنان بعد چند سال همراهی با سبک زندگی غربی و استعماری به بار نشسته است. اگر اهل مطالعه تاریخ می‌باشید، اگر دوست دارید با پشت‌پرده‌های مسائل زنان آشنا شوید و اگر اهل درس گرفتن از تجربه‌ها می‌باشید، خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

کتاب «ناگفته‌های صورتی» به عنوان بخشی از خروجی‌های پژوهشی اندیشکده راهبردی سعداء در حوزه زنان، در چهار فصل کلی با عناوین ذیل به رشته تحریر درآمده است:
1- ظلم به زنان در طول تاریخ
2- جریان‌شناسی سوءاستفاده ابزاری از مسائل زنان از انقلاب صنعتی تا انتهای قرن بیست
3- جریان شناسی سوءاستفاده ابزاری از مسائل زنان در قرن بیست‌ویک
4- پیامدهای آزادی زنان به سبک غربی

گزیده کتاب ناگفته‌ های صورتی: روایت ظلم تاریخی به زنان 

از رفتارهای ناپسند عصر ساسانی قرض دادن زن خود به مردی دیگر و به عبارت دیگر ازدواج استقراضی بود. خلاصه ازدواج استقراضی چنین است که مرد حتی بدون اجازه زن خود می‌توانست او را به ازدواج مردی دیگر در مدتی معین در آورد. فرزندانی که به وجود می‌آمدند به شوهر اول تعلق داشتند، هر چند از نطفه مرد دوم بود و به عنوان نیروی کار و برده به این فرزندان نگاه می‌کردند و شوهر اول گاه آن‌ها را می‌فروخت. یک مرد حتی می‌توانست علی‌رغم میل و رضایت پادشاه زن خود را به اشخاص تنگدستی که نیاز به زن داشتند، برای مدت معینی واگذار کند. در شرایط معاهده زمان واگذاری فرزندانی که از این زن در مدت قرض دادن وی تولید می‌شد، همه از قبل مورد موافقت دو طرف قرار می‌گرفت فرزندانی که تولید می‌شدند، گاه به فروش می‌رفتند و این منبع درآمدی برای پدر بود و به عنوان نیروی کار از این فرزندان چون بردگان بهره‌بری می‌شد. زن و کودک و برده درست به عنوان یک شیء بودند.

سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
362
کنگره :
‏‫‭HQ۱۲۳۷
دیویی :
‏‫‭۳۰۵/۴۲
کتابشناسی ملی :
9378137
شابک :
978600441552

کتاب های مشابه ناگفته های صورتی