نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هنر اقناع 

تابه حال، کتاب‌ها و مقاله های زیادی در ارتباط با جنگ نرم و عملیات روانی تألیف شده است؛ اما با وجود منابع بسیار در این حوزه، نمی‌توان به طور کامل از آموزه های غربی و شرقی، در این حوزه استفاده کرد. یکی از الگوهای متقن و کامل ما در حوزهٔ جنگ نرم، سیرهٔ ائمهٔ اطهار(ع) است. تابه حال، به نحواحسن به سیرهٔ فرهنگی ائمهٔ هدی(ع) اعم از جنگ روانی، مدیریت افکارعمومی، عملیات روانی و اقناع سازی توجه شایان ذکری نشده است. در این کتاب، میخواهیم 25 سال در مسیر حیات پر برکت این بزرگواران  حرکت نموده و با سبکی خاص و بدیع، به سیرهٔ فرهنگی و اجتماعی ایشان بپردازیم. این کتاب دارای سه ویژگی برجسته است که آن را از سایر کتب تألیف شده در این حوزه، متمایز میکند:
۱. در ابتدا اینکه، در کنار بیان تکنیک های عملیات روانی و مصادیق آن، ضد عملیات روانی نیز در این نوشته بیان شده و درواقع، میتوان با مطالعهٔ آن، تقابلی ملموس را میان جبههٔ حق و جبههٔ باطل مشاهده نمود.
2. در کنار بیان بسیاری از تکنیک ها و روش های عملیات روانی و ضد عملیات روانی، نحوهٔ استفاده از آنان، محاسن و حتی آسیب های به کارگیری از تکنیکها نیز در کتاب گنجانده شده و درواقع، میتوان این ادعا را نمود که این کتاب، تئوری محض نیست و جنبهٔ کاربردی و عملیاتی نیز دارد.
۳. سومین ویژگی کتاب که شاید مهم ترین ویژگی آن باشد، حفظ تطور تاریخی این 25 سال است، به این مضمون که اتفاقات و حادثه های تاریخی در حیات معصومین، باهم خلط نشدند و تطور تاریخی آنان حفظ شده است.

گزیده کتاب هنر اقناع 

افکارعمومی، پدیدآورندهٔ جریان ها و رویدادهای سیاسی-اجتماعی است و به همین دلیل، به زمامداران توصیه میکنند که پیش از اجرای هر سیاستی، نخست باید زمینۀ لازم را در جامعه فراهم کنند و بستری مهیا سازند که سیاست بر آن جاری شود و این زمینه و بستر، چیزی جز افکارعمومی نیست. جامعۀ اسلامی در دنیای کنونی، در سطوح مختلف، چه در مسائل نظری و چه در مسائل عملی، با چالش های مختلفی روبه رو است و مهمترین چالشی که امروزه دنیای اسلام با آن دستوپنجه نرم میکند، هجوم همه جانبهٔ فرهنگی و شناختی دشمن است. هدف از جنگ پنهان و نرم دشمن، دور کردن مردم از اصول و اعتقادات اسلامی و آرمان های شهداست و این امر برای دشمن، جز با موفقیت در جنگ شناختی و مدیریت افکار جامعه محقق نمیشود. حال برای سربلندی و پیروزی در این نبرد حساس، رزمندگان جنگِ نرم جبههٔ اسلام، نیازمند الگوها و اسوه های متقن و قابل اعتمادی هستند. برای مبارزه در این عرصهٔ حساس، از این الگوهای متقن و کامل، سیرۀ ک مدیریت افکارعمومی ائمهٔ اطهار(ع) است. سیرۀ مدیریت افکارعمومی این بزرگواران، سرشار از الگوهای عملی است.

صفحات کتاب :
240
کنگره :
‬‮‭HM۱۲۳۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۰۳/۳۸
کتابشناسی ملی :
9388676
شابک :
9786223720284
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه هنر اقناع