امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رهایی از اختلال وسواسی- جبری

کتاب «رهایی از اختلال وسواسی - جبری» نوشتهٔ جونا لاکین با ترجمهٔ نگین ناطق در نشر برگ و باد چاپ شده است.

 اختلال وسواسی جبری، یک اختلال روانی است که در آن فرد، افکار افراطی و خاص (با نام وسواس فکری: Obsessions) را به‌طور مکرر تجربه می‌کند یا نیاز به انجام مکرر اعمال خاصی (با نام وسواس عملی: Compulsions) را احساس می‌کند تا حدی که باعث پریشانی یا اختلال در عملکرد عمومی فرد می‌شود و کیفیت زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کتاب «رهایی از اختلال وسواسی - جبری» به تشخیص، درمان‌های مختلف، مدیریت استرس و راهکارهای روان‌شناختی برای مقابله با این اختلال می‌پردازد.

کتاب «رهایی از اختلال وسواسی- جبری» به دو قسمت تقسیم شده است. بخش 1، "درک اختلال وسواسی ـ جبری"، که اختلال وسواسی ـ جبری و چارچوب اساسی مورد نیاز برای درمان موثر آن را معرفی می‌کند. در آنجا انواع مختلفی از اختلال وسواسی ـ جبری را بررسی خواهیم کرد و الگوی رفتاری اساسی را توصیف می‌کنیم که همه اختلال وسواسی ـ جبری را توصیف می‌کند. در مورد اینکه چگونه تغییر رفتار مهمترین مولفه غلبه بر اختلال وسواسی ـ جبری است، بحث خواهیم کرد. بخش 2، "مدیریت اختلال وسواسی ـ جبری" دقیقاً شرح می‌دهد که چه تغییرات رفتاری باید ایجاد کنید و چگونه آنها را از طریق 11 استراتژی عملی ایجاد کنید. فصل آخر این کتاب نگاهی رو به جلو را شامل می‌شود، و بحث در مورد چگونگی مدیریت اختلال وسواسی ـ جبری در طول زندگی و همچنین برخی از گزینه‌ها که اگر در استفاده از راه‌کارهای این کتاب تلاش می‌کنید، باید در نظر بگیرید.

گزیده کتاب رهایی از اختلال وسواسی- جبری


اختلال وسواسی ـ جبری نوعی اختلال است که باعث می‌شود افراد با افکار سرزده ناخواسته و احساس پریشانی شدید مرتبط با این افکار دست و پنجه نرم کنند. این پریشانی غالباً اضطراب است، اما می تواند شامل احساس انزجار یا ناقص بودن یا احساس اینکه چیزی "درست نیست" باشد. در همه موارد این احساسات برای فرد بسیار آزاردهنده است و رفتارهای زیادی انجام می‌دهد که از این پریشانی راحت شود. متأسفانه افکار ناخوشایند و اضطراب ناخواسته به سرعت عود می‌کنند، بنابراین در نهایت افراد مجبورند این رفتارها را بارها و بارها انجام دهند، که در نهایت حلقه ای ناامیدکننده و ترسناک و بی‌پایان برایشان ایجاد می‌شود. افکار سرزده ناخواسته (UIT) و پریشانی ناشی از آن وسواس نامیده می‌شوند. همان‌طور که گفته شد، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که وسواس صرفاً به نظافت و نظم تمرکز دارد، اما وسواس اختلال وسواسی ـ جبری بسیاری از موضوعات دیگر را نیز شامل می‌شود از جمله:

  • نگرانی از آلودگی در مورد میکروب ها، ویروس ها یا مواد شیمیایی
  • صدمه زدن به دیگران، اغلب به روش‌های ترسیمی و بسیار ناراحت‌کننده
  • خودزنی، ترس از خودزنی، یا وسواس خودکشی
  • افکار جنسی (تصاویری از اعمال جنسی نامناسب یا اعمال دیگری که فرد حس کند با واقعیت سازگار نیست.)
  • روابط عاطفی، از جمله ناراحتی در مورد اینکه آیا شریک زندگی فردی اشتباهی است.
  • عقاید اخلاقی یا مذهبی و اضطراب در مورد فردی بد یا شر بودن
  • سلامتی و اضطراب در مورد داشتن بیماری کشنده
  • (نه تنها درباره احساسات درست) - گاهی پریشانی همراه با احساساتی ست که شیء یا عملی در نظرشان "صحیح" نیست.




صفحات کتاب :
148
کنگره :
‏‫‬‭RC۵۳۳‏
دیویی :
‏‫‬‭۶۱۶/۸۵۲۲۷
کتابشناسی ملی :
9406886
شابک :
978-622-8091-14-3
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه رهایی از اختلال وسواسی جبری