کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده

کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده نوشته کامیار سنائی توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است. در این کتاب خودیاری در ابتدا سعی شده تا آگاهی خواننده درباره وسواس افزایش یابد، زیرا باور نویسنده آن است که در همه مشکلات روانی، آگاهی نیمه بزرگی از درمان است. به هر میزان که فرد آگاهی بیشتری درباره مشکل خود پیدا کند، امکان تسلط او بر مشکلش بیشتر می شود. افزایش آگاهی باعث می شود مشکل از بیمار جدا شود و بیمار خود را عین مشکل نبیند، بلکه بیماری به عنوان چیزی خارجی که بر فرد عارض شده است در نظر گرفته شود.

مخاطب کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده، افرادی هستند که دچار اختلال وسواس هستند و سعی دارند با تلاش و کوشش خود بر این مشکل غلبه کنند. این کتاب برای افرادی که دچار وسواس های شدید و سنگین هستند و یا علاوه بر وسواس دچار افسردگی و یا اعتیاد می باشند، به تنهایی مؤثر نیست؛ زیرا این افراد برای انجام تمرینات مواجهه سازی نیازمند دارو و نیز اشخاصی به عنوان حامی و یا مشاور در کنار خویش می باشند.

گزیده کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده

وسواس ها به دو نوع فکری یا عملی و یا ترکیبی از آن ها تقسیم می شوند: وسواس های فکری، مزاحمت های ذهنی ناخواسته و غیرارادی هستند که سبب اضطراب می شوند؛ درحالی که وسواس های عملی، اعمال خودخواسته ای هستند که به منظور فرونشاندن اضطراب انجام می شوند.

وسواس های فکری ( Obsession ) عقاید، افکار، تکانه ها یا تصاویر ذهنی هستند که مزاحم و نامناسب می باشند. وقت گیر هستند و منجر به اضطراب و پریشانی می شوند.

صفحات کتاب :
164
کنگره :
RC533‬‬
دیویی :
616/852270651‬‬
کتابشناسی ملی :
7447805
شابک :
978-622-757656-6
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده