امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کمک به خانواده ها در مدیریت اختلال وسواسی جبری دوران کودکی

کتاب کمک به خانواده ها در مدیریت اختلال وسواسی جبری دوران کودکی توسط جان پیاسنتینی نوشته شده است. شناخت درمانی یکی از روش های روان درمانی است که در سطوح مختلف به حل مشکلات روانی افراد می پردازد. 

این رویکرد درمانی و اصول و تکنیک های آن مبتنی بر روانشناسی شناختی است که اهمیت زیادی بر شناخت ها و افکار انسان قائل هستند و نوع این افکار و شناخت ها را در سلامت یا عدم سلامت روان بسیار سهیم می دانند. براین اساس در جریان شناخت درمانی، شناخت درمانگر تلاش دارد با شناخت افکار و باورهای فرد به تصحیح آن ها بپردازد و فرد را در داشتن شناخت های مفیدتر یاری دهد. 

گزیده کتاب کمک به خانواده ها در مدیریت اختلال وسواسی جبری دوران کودکی

اختلال وسواسی جبری یکی از اختلالات مهم در روان‌پزشکی کودک و نوجوان است زیرا با اینکه شایع است معمولاً از نظر پنهان می‌ماند و زمانی فرد به سیستم تشخیص و درمان مراجعه می‌کند که سال‌ها است از بروز اختلال می‌گذرد. کودکان و نوجوانان مبتلا به وسواس معمولاً آگاهی چندانی به ماهیت اختلال خود ندارند و نگران‌اند که اگر علائم‌شان آشکار شود، بیمار، بد و یا ضعیف قلمداد شوند.

 بسیاری از این کودکان هم‌زمان به سایر اختلالات از جمله تیک و بیش‌فعالی/ کم‌توجهی مبتلا هستند و این موضوع باعث می‌شود که وسواس کمتر مورد توجه قرار گیرد. اختلال وسواسی جبری به درمان‌های شناختی رفتاری پاسخ مناسبی می‌دهد اگر درمان به‌موقع آغاز شود و طبق اصول صحیح علمی انجام گیرد.

این راهنما مجموعه‌ای از روش‌های ارزیابی، تشخیص و درمان اختلال وسواسی جبری را در کودکان و نوجوانان فراهم آورده است و با استفاده از همکاری والدین به درمانگر کمک می‌کند درمان را به صورت مؤثرتر پیش ببرد. پروفسور جان پیاسنتینی؛ روان‌شناس بالینی کودک و نوجوان که در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به کار می‌باشد، تألیفات متعددی برای کودک، نوجوان، خانواده و درمانگر در حوزه اختلال وسواسی– جبری و تورت دارد. او یکی از نویسندگان مجموعه کتاب‌های «درمان‌های مؤثر» است.

کنگره :
RJ506
دیویی :
‏‫‬‭616/8522700835
کتابشناسی ملی :
6108462
شابک :
‫‭978-600-369149-0‬‬
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
132

کتاب های مشابه کمک به خانواده ها در مدیریت اختلال وسواسی جبری دوران کودکی