کتاب چگونه روان درمانگری حرفه ای باشم؟

۱۴اصل کاربردی و پیشرفته در روان درمانگری حرفه‌ای

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چگونه روان درمانگری حرفه ای باشم؟

مشکلات امروزی بشر بسیار پیچیده تر از گذشته است و حل آن ها به تخصص، تجربه و آگاهی نیاز دارد. برای دستیابی به نتیجه مناسب در فعالیتهای فردی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی، سیاسی و ... نیازمند مشورت با افراد آگاه، متعهد و
دلسوز هستیم. برای رسیدن به این هدف، ناگزیر از رعایت اصول اخلاقی و انجام فضایل مخصوص این امور و ترک رذایل آن به جهت دوری از مفاسد احتمالی مشاوره نادرست هستیم.کتاب چگونه روان درمانگری حرفه ای باشم؟ نوشته دانش رنجبر است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده  است.

خلاصه کتاب چگونه روان درمانگری حرفه ای باشم؟

روان درمانی یا درمان روانشناختی، تکنیک و مجموعه روشهایی برای درمان اختلالات روانی، هیجانی، انواع اختلالات شخصیت، اعتیاد، ناهنجاری های رفتاری و سازگاری، با استفاده از روش هایی است که به ظاهر با محوریت گفت وگو میباشد اما در این فرایند گفت وگو، بررسی و ارزیابی تخصصی و بسیار فنی در رابطه با محتوا و فرایند فکر، آحساسات، عواطف، گفتار، رفتار و ...، مراجع یا بیمار توسط روانشناس به شکلی بسیار دقیق انجام میگیرد. پس از تشخیص و معاینه وضعیت روانی بیمار روانشناس درمانگر به تدوین و تهیه طرح درمان میپردازند و با استفاده از MSE روشها و تکنیکهای متعدد و مختلف مبتنی بر نظریات روان درمانی این فرایند بسیار تخصصی را انجام میدهد. لازم به ذکر است که روان درمانی با مشاوره متفاوت است و روان درمانی مجموعه خدمات تخصصی جهت درمان و ایجاد تعادل روانی در فرد بیمار می باشد در صورتی که خدمات مشاورهای از جنس مشورت کردن و آگاهی بخشی است. درمان دارویی نیز برای بیماران روانی توسط روانپزشک انجام می گیرد. روان درمانی روشی است که توسط درمانگری آموزش دیده به شکل حرفه ای، با توجه به خاستگاه « اختلال تحت درمان » انجام گیرد. روان درمانگری بر دوپایه رابطه و ارتباطات به شکل کلامی و غیرکلامی استوار است.رابطه ای حرفه ای بین بیمار و درمانگر است که مبتنی بر اصالت، جدیت، صمیمیت و آزادی است.

صفحات کتاب :
140
کنگره :
‭RC۴۸۰
دیویی :
‏‫‭۶۱۶/۸۹۱۴‬‬
کتابشناسی ملی :
9362922
شابک :
978-622-8091-05-1
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه چگونه روان درمانگری حرفه ای باشم؟