کتاب استانداردی برای زیبایی pdf

نگرشی ساده اما نو به موضوعات زیبایی، آرایش و خودنمایی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب استانداردی برای زیبایی

نویسنده کتاب استانداردی برای زیبایی کوشیده است نگرشی جامع و نو به موضوعات زیبایی، آرایش و خودنمایی داشته و با استفاده از منابع متعدد قرآنی، روایی، علمی و ترجمه ای و نیز حجم قابل توجهی از کار هنری و گرافیکی صورت گرفته بر روی کتاب استانداردی برای زیبایی، اثری جذاب و خواندنی را در اختیار مخاطبین و خوانندگان خود قرار دهد.

استفاده از 700فیش تحقیقی، 16آیه و 15تفسیر قرآن، 51حدیث از ائمه معصومین (علیهم السلام)، بیش از 100 نقل قول از نویسندگان و اندیشمندان غیر ایرانی، 25تصویرسازی، 18کاریکاتور، بیش از 250 تصویر و گرافیک متناسب با متن و ...، کتاب «استانداردی برای زیبایی» را خواندنی تر می کند.

کتاب استانداردی برای زیبایی مشتمل بر ده فصل است که «آرایش در میان پیشینیان، کلیات زیبایی، تبرّج و خودنمایی، نفوذ غربی ها بر استاندارد زیبایی، مصرف گرایی، مد گرایی، لوازم آرایش و جراحی های زیبایی، استفاده ابزاری از زنان، زیبایی نعمتی الهی و زیبایی حقیقی» بخش های متعدد و متنوع آن را شامل می شود.

بخشی از مقدمه کتاب استانداردی برای زیبایی 

«کتاب استانداردی برای زیبایی، سعی در ارائه تصویری درست و منطقی نسبت به مقوله زیبایی، آرایش، جلوه گری و آثار مطلوب و نیز پیامدهای نگاه های افراطی و تفریطی به آن دارد. کتاب حاضر در پی پاسخ به سؤالاتی است که رسیدن به پاسخ های آن ها، امروزه بیش از گذشته مهم است. زیبایی چیست؟ زنان در کجا مجاز به جلوه گری هستند؟ آیا می توان برای زیبایی معیار و استانداردی قائل شد؟

اگر نه پس فرهنگ هوس ساخته غرب با کدام توجیه مدام استانداردهایی را برای زیبایی معرفی می کند؟! زنان و دختران تا چه مقدار و در چه فضایی مجاز به جلوه گری و تبرج هستند؟ توصیه های اسلام عزیز در موضوع آرایش و خودنمایی کدام است؟ سؤالات و تردیدهای بسیاری که در کتاب حاضر ملاحظه خواهید کرد. در طی این چندسالی که مشغول پژوهش و تحقیق در میان منابع دینی، علمی و نوشته های صاحبان قلم بودم، سعی کردم در پیرامون موضوع بحث، از ذکر موارد مرتبط نیز غافل نباشم تا ضمن ارائه محتوایی غنی تر، در ذائقه مخاطبین گرامی نیز خوش تر جلوه کند.»

دیویی :
‏‫‬‮‭646/72
کتابشناسی ملی :
3951014
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-03-0188-0‬‬
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
296
کنگره :
‏‫‬‮‭RA778‏‫‬‮‭/ک5‮الف‬5 1394

کتاب های مشابه استانداردی برای زیبایی