نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تیک‌تیک جان خوش آمدی! (قصه‌های کرمیلو 6)

مجموعه 10 جلدی «قصه‌های کرمیلو» را بنفشه رسولیان برای گروه سنی نوجوان یعنی کودکان بالاتر از 7 سال نوشته است؛ قصه‌هایی که مخاطب را به زیرِ زمین می‌برند با ماجراهایی که روی زمین هم بارها و بارها اتفاق می‌افتند. این مجموعه کتاب، قصه کرمیلو و خانواده‌اش است که بنا بر خواسته‌ها و کارهای او چالش‌های جدیدی را تجربه می‌کنند.
عناوین این مجموعه عبارت‌انداز: «یه بازی پُر از غول»، «خوشمزه‌های خرچ‌خوروچی»، «کیو کیو بنگ بنگ»، «کرمالوی تنهای تنها»، «اشک‌های چیک‌چیکانه»، «تیک‌تیک جان خوش آمدی!»، «سوراخ جان یواشکی»، «از دست کرمیلو!»، «کرمیلو حان فکر کن!» و «بابا شبد فراموشکار». قصه‌های هر جلد از این مجموعه با تصویرگری بامزه مرضیه قائدی خواندنی‌تر شده‌اند. البته این قصه‌ها علاوه‌بر خواندنی بودن، تأمل‌برانگیز هم هستند؛ زیرا به مسئله رابطه کودکان با رسانه‌ها، بازی‌ها و فناوری‌های جدید ارتباطی می‌پردازند و حرف‌های درخور توجهی برای خانواده‌ها دارند. این مجموعه کتاب با هدف آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان، رژیم مصرف و استفاده صحیح از رسانه گردآوری شده است.

بنفشه رسولیان، نویسنده مجموعه کتاب «قصه‌های کرمیلو» در جایی می‌گوید: کسانی که بدون گوشی همراه نمی‌توانند لحظه‌ای سر کنند، بسیار تنها و فاقد توانایی برقراری ارتباط موفق با دیگران‌اند. این افراد نماد بارز انسان عصر دیجیتال هستند و تمام هم و غم من در این چند جلد کتاب، تلنگر زدن بود؛ تلنگرهای ریز با بیانی کودکانه به خانواده‌ها، که آی مردم که با گوشی‌هایتان مشغول و سرگرم‌اید، بهترین نعمت برای بشر دیدار و ارتباط است. 

گزیده کتاب تیک‌تیک جان خوش آمدی! (قصه‌های کرمیلو 6)

آن‌ها با استفاده از راهنمایی مکان‌یاب گوشی بابا، از چند تونل ریز و درشت، تنگ و گشاد و دراز و تاریک و روشن رد شدند تا به پارک خلوتی رسیدند؛ همان جایی که کرمولک قرار بود بیاید و کرمیلو را ببیند.

کتابشناسی ملی :
9068036
شابک :
9786227763430‬‬
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
14
دیویی :
‭‮دا‬۵۹۵/۱‬

کتاب های مشابه قصه های کرمیلو 6