امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
90,000
13%
ت 78,300
نظر شما چیست؟
نویسنده این کتاب سردبیر سابق والاستریت ژورنال و برنده جایزه پولیتزر است که نزدیک به 35 سال عربستان سعودی را موضوع پژوهش های خود قرار داده و بارهای بسیار به آن سرزمین سفر کرده است.هاوس برای تألیف این کتاب، علاوه بر سفرهای متعددش به این کشور، با بسیاری از شاهزادگان، روحانیان، تجار و حتی زنان همیشه سراپا پوشیده عربستان مصاحبه کرده و حتی روزهای بسیاری را در کنار خانواده های متفاوت سعودی زیسته و سعی کرده در کتاب خود به لایه های زیرین مردم، دین، حکومت، خاندان سلطنتی و گذشته و پیش بینی درمورد آینده عربستان سعودی بپردازد.

این کتاب در سال 2012، یعنی اواخر سلطنت ملک عبدالله نوشته شده است و به بحران های موجود در جامعه سعودی اشاره دارد؛ بحران هایی که تا همین اواخر و حتی تا هم اکنون ادامه دارد. اما هاوس برای هرکدام از این بحران ها راهکارها و پیشنهادهایی مطرح می کند و اتفاقا بسیار جالب است که می بینیم امروزه در دوران ولایتعهدی محمد بن سلمان، همان ها طابق النعل بالنعل عمل می شود.

این در حالی است که به اعتراف خود نویسنده، عادل الجبیر، شاهزاده و سفیر وقت عربستان در ایالات متحده از مشوقان و حامیان سفرها و پژوهش های او به این کشور و تألیف این کتاب بوده است.

این کتاب پس از انتشار توجه بسیاری از صاحب نظران و پژوهشگران عرصه مطالعات خاورمیانه را جلب کرد. هنری کسینجر، خواندن این کتاب را به همه کسانی که به دنبال دیدگاه تازه ای نسبت به یکی از مهم ترین جوامع جهانند، توصیه کرده و برژینسکی آن را کتابی خوانده که رهبران آینده سعودی باید آن را به دقت بخوانند.
صفحات کتاب :
388
دیویی :
953/8
شابک :
9786009753147

کتاب های مشابه هزارتوی سعودی : روایتی از جامعه و حکومت عربستان