امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
60,000
10%
ت 54,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب مردی با آرزوهای دوربرد نوشته ی فائضه غفار حدادی، مستند روایت هایی از زندگی پدر موشکی ایران، حسن طهرانی مقدم می باشد. این کتاب به همت انتشارات شهید کاظمی در اختیار علاقه مندان به ایران زمین قرار گرفته است.

معرفی کتاب مردی با آرزوهای دوربرد

فائضه غفار حدادی بار دیگر دست به قلم شده تا زندگی بزرگی از طلایه داران ایران را روایت کند. کتاب مردی با آرزوهای دور برد روایتگر زندگی حسن تهرانی مقدم برای رده سنی نوجوان است تا ده هشتادی ها و دهه نودی ها نیز با قهرمانان ملی خود آشنا شوند.

خلاصه کتاب مردی با آرزوهای دوربرد

کتاب مردی با آرزوهای دوربرد دارای 35 روایت مستند و حاوی اطلاعات و خاطراتی از نوجوانی و سال های قبل از انقلاب، استعدادی که توسط حسن باقری کشف شد، تا سال هایی که در جهاد سازندگی فعالیت داشت و در پژوهشکده فضایی کار می کرد...  که قسمت هایی از زندگی دانشمند متواضع و گمنام ایران می باشد.
نویسنده در در این کتاب سعی کرده زندگی نامه ی شهید را به طور مستند از دوران نوجوانی و جوانی، از کارهایی چون شرکت در فعالیت های ضدّ رژیم پهلوی، حضور فعّال ایشان در احداث هیئت های مختلف و فعالیت های مردمی را بیان کند. افزون بر این فعالیت های سیاسی-اجتماعی و مبارزاتی ایشان در کمیته ی انقلاب، جهاد سازندگی و حضور فعّال و حماسه آفرین شهید در جنگ و عملیات های مختلف جنگ تحمیلی به طور مختصر روایت کرده است. در بخش هایی از کتاب نیز به شایستگی های اخلاقی، اهداف خداپسندانه، دلاوری ها و رشادت های شهید و همچنین نحوه ی شهادت ایشان و حضور مقام معظم رهبری در مراسم تشییع شهید و متأثر شدن مردم از شهادت ایشان اشاره شده است. 

برشی از متن کتاب مردی با آرزوهای دوربرد

موشک داشتن که دردی را دوا نمی کند! تا بلد نباشی چطور آتشش کنی و بفرستی و بنشیند روی نقطه ای که می خواهی، فایده ای ندارد. موشک هایی که سپاه به زور و با پیگیری های فراوان از قذافی گرفته بود، خودشان خدمه ی پروازی داشتند؛ یعنی تیمی از متخصصان موشکی هم برای پرتاب موشک از لیبی آمده بودند. غافل از این که تا اولین محموله ی موشکی از لیبی برسد، حسن مقدم سیزده نفر از بچه های توپخانه را دست چین کرده و همراه خودش برده بود سوریه. توی سه ماه، یک دوره ی فشرده ی طاقت فرسای موشکی دیده بودند و برگشته بودند. درسی را که سی نفر توی یک سال باید می گرفتند، سیزده نفره توی سه ماه یاد گرفته بودند. هرکدام جای دو نفر کلاس رفته بود و مطلب گرفته بود. بااین حال، همه اش تئوری بود و آنجا اجازه ی دست زدن به هیچ چیز و حتی عکس برداری از موشک ها را نداشتند.
همین شد که با درایت حسن آقا، هرکدام به اسم نیروی ساده، رفتند وردست لیبیایی ها و شدند کمک خدمه ی آن قسمتی که تخصصش را خوانده بودند. توی همان ۱۰ پرتاب اولیه که از اواخر بهمن ۱۳63 تا اواخر فر وردین ۱۳64 صورت گرفت و جاهای مهمی مثل پالایشگاه کرکوک و بانک رافدین بغداد و ترمینال سربازان خارجی و... را هدف گرفت، فوت وفن کار دستشان آمد و قلق هایش را هم یاد گرفتند.
دیگر می توانستند به تنهایی موشک هوا کنند؛ ولی هیچ کس فکر نمی کرد بتوانند ده ها خرابکاری عامدانه و ماهرانه درمورد موشک ها را توی مدت کوتاهی برطرف کنند؛ شاهکاری که لیبیایی ها سال ۱۳65 توی خود موشک ها و همه ی تجهیزات جانبی اش ایجاد کرده بودند و رفته بودند.
بعد از اینکه استفاده از موشک موازنه ی جنگ و تصورات غربی ها را به هم ریخت، دشمن به قذافی فشار آورد و او هم خدمه ی
پروازی اش را احضار کرد. به عراق و شرکای غربی هم اطمینان داد که ایران هرگز به تنهایی قادر به استفاده از هیچ موشکی نخواهد بود. از تیم متخصصش خواسته بود موشک های مانده را غیرعملیاتی کنند و برگردند. آن ها هم کم نگذاشته و حتی قطعه های کلیدی را با خودشان برده بودند. حاج حسن گفته بود: «باید دستمون رو روی زانوی خودمون بذاریم.»
توی هفده روز، ده ها خرابکاری پیچیده را کشف و برای حل کردنش تلاش کرده بودند.
ساعت ۶:۲۰ بامداد ر وز 21 دی ۱۳65 که یک موشک اسکاد بی به مقر فرماندهی نیروی هوایی عراق در شهر بغداد اصابت کرد، لحظه ی عجیبی برای سرنوشت جنگ بود. حتی خود مقامات ایرانی هم باور نمی کردند بچه های ایرانی بتوانند نواقص را برطرف کنند و پرتاب موفقی رقم بزنند. برای همین، قبل از ساعت ۱۰ صبح که رادیو عراق خبر انفجار را داد، هیچ رسانه ای در ایران چنین خبری را پخش نکرده بود که ایران به تنهایی موشک هوا کرده بود.

دانلود کتاب مردی با آرزوهای دوربرد

نسخه الکترونیکی کتاب مردی با آرزوهای دوربرد را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتاب خوان فراکتاب مطالعه کنید و هنگام خواندن آن به خود ببالید. دانلود کتاب مردی با آرزوهای دوربرد

مشخصات کتاب مردی با آرزوهای دوربرد در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: فائضه غفار حدادی
تعداد صفحه: 84
موضوع: روایت هایی از زندگی پدر موشکی ایران
قالب: الکترونیک

 

صفحات کتاب :
84
کنگره :
‏‫DSR۱۶۶۸‭‬‭‬
دیویی :
‏‫۹۵۵/۰۸۴۰۹۲‭‬
کتابشناسی ملی :
۹۱۹۱۲۵۵
شابک :
۹۷۸۶۲۲۲۸۵۲۰۷۸
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه مردی با آرزوهای دور برد