امتیاز
5 / 5.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟


هدف کلی کتاب حرکات اختصاصی و بهبود ضعف‌های عضلانی ارائه تمرینات عمومی، آسان، کاربردی و مفید جهت انجام در منزل، باشگاه و هر مکان دیگر، بدون استفاده از امکانات خاص و صرفاً استفاده از عضلات بدن می‌باشد.

در ادامه مطلب می‌خوانید:

معرفی کتاب حرکات اختصاصی و بهبود ضعف‌های عضلانی

هدف کلی کتاب حرکات اختصاصی و بهبود ضعف‌های عضلانی ارائه تمرینات عمومی، آسان، کاربردی و مفید جهت انجام در منزل، باشگاه و هر مکان دیگر، بدون استفاده از امکانات خاص و صرفاً استفاده از عضلات بدن می‌باشد.

همه ما روزانه با انسان های زیادی مواجه می شویم،که از ناراحتی های مختلف جسمی و روحی رنج می برند. یکی از درد زانو و کمرش می گوید، دیگری از فشارخون، برخی نیز از قرص های اعصاب. باید گفت لازمه داشتن زندگی باکیفیت، سلامت جسمانی است. کم تحرکی بر عضلات تأثیر منفی گذاشته و به دنبالش فرد نه تنها در انجام امور شخصی، بلکه در عرصه فعالیت های اجرایی، اداری و کاری خود نیز ناموفق خواهد بود. علت کم تحرکی در جامعه ما فراوان است، اما تنها کافی است کمی به دور و برمان نگاه کنیم تا بفهمیم زندگی روزمره ماشینی مانند موبایل، خودرو، مشغله فکری، کمبود وقت، کارِفراوان، اینترنت و ... همچون وزنه هایی بر پا هایمان بسته شده است که حتی برای تکان داد نشان برخی اوقات قدرتی در خود نمی بینیم.
حضرت علی (ع) می فرمایند:
دو نعمت در میان شما ناشناخته است یکی امنیت و دیگری سلامتی. چرا که تا هستند قدر آنها را نمی دانیم و وقتی از کنارمان رخت بر بستند، عمر و سرمایه مان را برای دیدار دوباره شان می گذاریم.      

خلاصه کتاب حرکات اختصاصی و بهبود ضعف‌های عضلانی

پیشرفت علم و تکنولوژی و در پی آن، ارتقای سطحِ آسایش و آسان تر شدن امور زندگی، باعث شده است انسان به دلیل دریافت بیش از نیاز غذا و کاهش فعالیت بدنی دچار چاقی، کم تحرکی، بیماری های فیزیولوژیک، بیماری های عضلانی-اسکلتی و تغییرات غیر طبیعی و مشهود در عضلات گردد. بنابراین می توان با تغییر در شیوه زندگی، آموزش، پیشگیری و درمان به موقع، از عوارض و مشکلات عنوان شده جلوگیری کرد. معمولاً پیشگیری در سه سطح انجام می شود که شامل افراد سالم، بیمارانی که می خواهند بیش از این دچار مشکل نشوند و افرادی که درمان شده و برای جلوگیری از ابتلای مجدد تلاش می کنند؛ می شود. به نظر می رسد بهترین روش پیشگیری و درمان،مداخله در شیوه و سبک زندگی افراد است.
کتابی که پیش رو دارید با محوریت حرکات نرمشی و ورزش سعی دارد تا بر بیماری های اسکلتی-عضلانی، بیماری های فیزیولوژیک و نا هنجاری های ایجاد شده بر اثر سبک های نادرست زندگی، غلبه کرده و از ناتوانی های بعدی جلوگیری کند.
کتاب حرکات اختصاصی و بهبود ضعف‌های عضلانی، شامل 5 بخش و ۴۲ فصل می‌باشد. در بخش اول که با عنوان ورزش و سلامتی است، تعاریف کلی از ساختار بدن و اصول رعایت وضعیت بدنی صحیح ذکر شده است.
در بخش دوم که در مورد ورزش و بهبود بیماری‌های عضلانی- اسکلتی است، تأکید می‌شود به هیچ عنوان در هنگام درد‌های شدید عضلانی- اسکلتی و در مرحله‌ی حاد بیماری تمرینات انجام نشود و صرفاً در دوره‌ی بهبودی نسبی یا جهت پیشگیری از ابتلا به آنان تمرینات انجام شود.
در بخش سوم که به ورزش و ناهنجاری‌های عضلانی- اسکلتی می‌پردازد، صرفاً تمرینات ارائه شده، جهت پیشگیری از پیشرفت ناهنجاری‌هاست.
در بخش چهارم که به بیماری‌های فیزیولوژیک و ورزش پرداخته و بخش پنجم که ورزش‌های متناسب با تندرستی را بیان می‌کند، به توصیه‌های ارائه شده در فصول توجه نمایید و با رعایت آن اصول تمرینات را انجام دهید.
در پایان مجدداً عنوان می‌گردد که تمرینات کتاب حرکات اختصاصی و بهبود ضعف‌های عضلانی، جهت بیماری‌ها و ناهنجاری‌های عنوان شده بسیار مفید است و مورد تأیید بسیاری از فیزیوتراپ‌ها،ارتوپد‌ها، پزشکان طب فیزیکی، کارشناسان حرکات اصلاحی و مربیان ورزش بوده و به مراجعین خود آن‌ها را توصیه می‌نمایند.

حرکات اختصاصی و بهبود ضعف های عضلانی

کتاب حرکات اختصاصی و بهبود ضعف های عضلانی

حرکات اختصاصی و بهبود ضعف های عضلانی pdf

برشی از متن کتاب حرکات اختصاصی و بهبود ضعف‌های عضلانی

ورزش درمانی از اصول پایه توان بخشی است. ورزش درمانی، از فعالیت های بدنی برای جلوگیری و درمان بیماری ها و توان بخشی بیماران استفاده می کند. بسیاری از بیماری ها را می توان با استفاده از ورزش، درمان کرد و یا این که از پیشرفت آن ها جلوگیری کرد.
از جمله این بیماری ها، بیماری های اسکلتی -عضلانی هستند. باید خاطرنشان کرد که ورزش کردن درست و اصولی به جلوگیری از ابتلا به بیماری ها کمک می کند. همچنین از دیگر مزایای ورزش درمانی این است که می توان در کنار کنترل بیماری ها، استفاده از داروهای شیمیایی را کم و به افزایش کیفیت زندگی کمک کرد.
...

هر ناهنجاری جسمی، حرکات اصلاحی مربوط به خود را دارد که گاه در میان ناهنجاری های مختلف، حرکات مشابه نیز به چشم می خورد. در حرکات اصلاحی باید نوع ناهنجاری و شدت آن توسط پزشک تشخیص داده شود. در ناهنجاری هایی که مادر زادی بوده و فرد دچار تغییرات استخوانی شده است انجام نرمش های مربوطه تأثیری بر بهبودی ندارد و فرد حتماً باید از اُرتزهای مخصوص (وسایل طبی پزشکی که عضو آسیب دیده را ثابت و در جهت بهبودی فیکس نگه می دارد) و حتی عمل جراحی استفاده کند ولی اگر نوع ناهنجاری عضلانی باشد انجام مرتب و دقیق و مناسب نرمش ها در دراز مدت باعث بهبودی کامل می شود.

دانلود کتاب حرکات اختصاصی و بهبود ضعف‌های عضلانی

پی دی اف این کتاب در فراکتاب موجود می باشد. برای دانلود آن به نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و سپس می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

مشخصات کتاب حرکات اختصاصی و بهبود ضعف‌های عضلانی را در جدول زیر مشاهده میکنید:

مشخصات
ناشر: مهر الزهرا (س)
نویسنده: مرضیه طالب
گوینده: مژده لواسانی
تعداد صفحه: 305
موضوع: تربیت بدنی
قالب: pdf اختصاصی

 

صفحات کتاب :
305
کنگره :
‏‫‬‮‭RC۹۲۵/۵‏‫‬‮‭/ط۲ح۴ ۱۳۹۸
دیویی :
‏‫‬‭۶۱۶/۷
کتابشناسی ملی :
۵۵۶۰۳۹۰
شابک :
978-622-6051-45-3‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه حرکات اختصاصی و بهبود ضعف های عضلانی