کتاب استحکام ساخت درونی قدرت pdf

بررسی عوامل تحقق اقتدار درون زا و آسیب شناسی اقتدار برون زا

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 33,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب استحکام ساخت درونی قدرت

کتاب استحکام ساخت درونی قدرت به قلم جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است که به بررسی عوامل تحقق اقتدار درون زا و آسیب‌شناسی اقتدار برون‌زا می‌پردازد. نگاهی به ساختار قدرت های بزرگ دنیا نیز نشان می دهد که اقتدار ملی آن ها برگرفته از عوامل درونی و تقویت بنیان های داخلی شان است. 

اگر امروز شاهدیم که کشورهای غربی و پیشرفتۀ دنیا در معادلات جهانی از قدرت تأثیرگذاری بالایی برخوردارند، به نحوی که نبض سازمان های بین المللی همچون سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن را در دست دارند و به دنبال جذب و غارت منابع کشورهای مختلف دنیا هستند، به جهت توجهی است که به ظرفیت های درونی کشور خود داشته اند.

آن ها با تقویت عوامل درونی، به ویژه در زمینۀ علم آفرینی، تولید علم و دانش، تقویت نظریه پردازی در علوم مختلف، حمایت از نخبگان، محققان و پژوهشگران داخلی، آن چنان نسبت به توسعه و پیشرفت ملی خود اهتمام ورزیدند که امروز از یک سو نظریه های اقتصادی آن ها تحت عنوان مدرنیته اقتصادی در علوم دانشگاهی دنیا در حال تئوریزه شدن است و از سوی دیگر، قدرت اقتصادی و تجاری آن ها اکثر معادلات بین المللی جهان را تحت تأثیر و سیطرۀ خود قرار داده است و به تبع آن، فرهنگ و سیاست مدرنیته نیز از طریق ابزارهای مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جوامع مختلف دنیا رسوخ نموده است.

گزیده کتاب استحکام ساخت درونی قدرت

سرمایه گذاری بر اقتدار برون زا و اعتماد و اتکا به قدرت های جهانی، که قطعاً با دادن هزینه ها و امتیازهای گوناگون همراه است، نه تنها موجب کسب اقتدار ملی نخواهد شد، بلکه با توجه به ریشۀ مبارزۀ آمریکا و غرب با ماهیت نظام جمهوری اسلامی و دشمنی دائمی آن ها با ایران اسلامی، امنیت و اقتدار ملی را به شدت آسیب پذیر خواهد کرد. تجربۀ بیش از سی سالۀ انقلاب اسلامی نشان می دهد آمریکا و غرب به کمتر از سقوط و تغییر نظام راضی نمی شوند و کوچک ترین نرمش را به فرصتی برای زیاده خواهی و ضربه زدن روزافزون خود تبدیل می کنند.

نمونۀ این تجربه را می توان در تاریخ پرونده گشایی غرب علیه حق مسلم ایران اسلامی در استفادۀ صلح آمیز از انرژی هسته ای مشاهده کرد. غربی ها به رهبری آمریکا، که از اول انقلاب تا کنون با انواع و اقسام ترفندها به دنبال ضربه زدن به نظام و تضعیف آن هستند و تحریم های بزرگ و کوچکی را در قالب قوانینی چون «داماتو» و. . . علیه کشور دنبال می کنند، بیش از یک دهه قبل، با استفاده از برخی نرمش ها و رویکرد انفعالی دیپلماسی خارجی ایران، در دشمنی خود جری تر شدند و نه تنها ایران را محور شرارت نامیدند و با انواع و اقسام تهدیدهای نظامی روبه رو ساختند، بلکه به یمن پیاده نظام داخلی خود، پرونده ای به ناحق علیه انرژی صلح آمیز کشور گشودند که بعد از سال ها هنوز تبعات و آسیب های عظیم آن بر پیکر نظام و ملت ادامه دارد.

کتابشناسی ملی :
5878212
شابک :
978-622-6311-70-0
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
125
کنگره :
JC330
دیویی :
303/3

کتاب های مشابه استحکام ساخت درونی قدرت