نظر شما چیست؟

معرفی کتاب به احترام خدا

کتاب به احترام خدا تهیه و تولید شده توسط ادارۀ تولیدات فرهنگی است. این کتاب توسط زینب سادات حسینی ویراستاری و توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. کتاب به احترام خدا ویژه ماه مبارک رمضان است و شامل آیاتی از کلام الله وحی، فراز هایی از نهج البلاغه امیرالمومنین علی(ع) و صحیفه سجادیه است.


این اثر که به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی منتشر شده است، در 4 فصل «موعظه دل»، «لحظه ای تدبر»، «از کلام امیر» و «نجوای عاشقانه» به موضوعاتی همچون روایت، تفسیر آیه ای از قرآن شریف، بیان ویژگی های دین مبین اسلام در کلام مولا امیر المومنین علی(ع) و فرازهایی از صحیفه سجادیه پرداخته است.
در مقدمه این اثر که به کلام روشنگر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مزین شده، آمده است: «ماه رمضان یک فرصت بسیار مغتنمی است برای اینکه خودمان را به خدا نزدیک کنیم، به کمال نزدیک کنیم، از مفاسد دور کنیم، از گناهان پاک کنیم. از هر روز و ساعتش باید استفاده کنیم. اموری است که در این ماه می تواند حقیقتا برای هر کسی مایه برکت باشد: از قرآن درس بگیریم. از دعاها درس و حکمت بیاموزیم و قدری در هدف از خلقت خود، در آفرینش خود و در نعمت های بزرگ خدای خود و در وظایف عظیمی که بر دوش ماست تامل و تدبر کنیم».


گزیده کتاب به احترام خدا


حاج آقا هنوز روی سجاده نشسته بود و داشت نماز می خواند. مردم یکی یکی از مسجد خار ج می شدند. خادم مسجد با محاسن سفید و چهرۀ شکسته ولی نورانی آمد و میکروفن روی لباس حاج آقا را باز، کرد و رفت. همانطور نیم خیز و روی زانو رفتم سمت حاج آقا. متوجه حضورم که شد، پیش دستی کرد و سلام داد. جواب دادم و دستم را پیش بردم. حاج آقا دستم را میان دست های کشیده و جوانش گرفت. ...

کتاب های مشابه به احترام خدا