کتاب ما قبل الشهادة pdf

جریان‌شناسی تاریخ اسلام از غدیر تا کربلا (دفتر دوم)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
45,000
50%
ت 22,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ما قبل الشهادة

کتاب ما قبل الشهادة در 2 جلد و حدود 1200 صفحه تألیف یافته است. این مجموعه دو جلدی که کار تحقیقاتی آن 4 سال به طول انجامیده است، جریان‌شناسی و معرفی رخدادهای مهم از غدیر خم تا روزگار پیش از امامت امام حسین (علیه السلام) بوده و بیان حال امت اسلامی و حاکمان خلف و ناخلفی است که نتیجه افعال و افکار آنان در کربلا به صورت دو صف به نام دو اسلام (یکی حقیقی و دیگری دروغین) تبلور یافت! 

“ما قبل الشهادۀ” کتابی در حیطه ی تاریخ اسلام و شرح جریانات و رخدادهای پیش آمده در سرگذشت مسلمانان از غدیر تا واقعه ی کربلا می باشد که مطالبی تازه، جدید و پر محتوا را در اختیار مخاطب قرار می دهد. “محمدرضا حدادپور جهرمی” در نتیجه ی سال ها تحقیق، تفحص و مطالعات خویش، به نگارش کتاب حاضر پرداخته و تمامی اطلاعات ارائه شده در آن را با تکیه بر منابع قابل استناد اهل سنت و شیعه تدوین کرده و در نتیجه اثری ارزشمند را ارائه نموده که هم برای مسلمانان سنی و هم شیعی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. 

وی عدم توجه به توصیه های “پیامبر اعظم (ص)” در رابطه با امامت “حضرت علی (ع)” و حکومت افرادی هم چون خلیفه ی اول، “ابوبکر ابی قحافه” و … به جای این بزرگوار را از مهم ترین دلایل انحرافات ایجاد شده بین مسلمان و تغییر در نوع نگرش و بینش آن ها معرفی می کند، سپس، با تشریح چگونکی خلافت و حکومت این افراد بر جامعه ی اسلامی، به موضوع واقعه ی کربلا اشاره کرده و مطالب تاریخی جدیدی را بیان می نماید؛ این مطالب و جزئیات آن، به ندرت در مجالس دینی و بر روی منبر ذکر می گردد و همین موضوع از نکات برجسته‌ی کتاب است که موجب جذابیت آن برای خواننده گشته و وی را با خود همراه می سازد.

گزیده کتاب ما قبل الشهادة

این کتاب در بردارنده علل تغییر و تحول مردم صدر اسلام تا سال 61 هجری است و به اثبات این نکته پرداخته که دومینوی تصمیمات درست و غلط بشری در آن تاریخ به شدت معلول حرکات و مهره‌های اولیۀ جریانات حاضر در آن عصر بوده که حذف ناجوانمردانه بهترین فرزندان امت اسلامی را دربرداشت.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده است که هم وحدت به هم نخورد و هم کسی از اهل سنت نتواند خرده بگیرد و برای جهان اسلام بد نشود و در عین حال به تحلیل دقیق تاریخ پرداخته شود و به بسیاری از شبهات و ابهامات پاسخ داده شود. این کتاب دو جلدی هم طعم جامعه‌شناختی دارد و هم به مردم‌شناسی پرداخته است و سیر تغییر ذائقه و نظر و رأی مردم را به صورت زنجیروار و باحوصله بیان کرده و اجازه نداده تعصب شیعی در مباحث دخیل شود.

به جرأت می‌توانم بگویم با خواندن این کتاب از مطالعه بسیاری از کتب دیگر بی‌نیاز می‌شوید. بعلاوه اینکه این کتاب دارای مطالبی پیرامون خلفا و تاریخ اسلام است که قطعاً روی منبرها نخواهید شنید و دقیقاً به همین خاطر، تأیید این کتاب با موانع بسیاری روبرو شد و حداقل 50 صفحه از حجم اصلی کتاب کم شد. جناب دکتر محمودوند که از اساتید مطرح در حوزه تاریخ هستند در مورد این کتاب می‌گویند: «کتاب ماقبل الشهادۀ حرف‌ها و یافته‌های تاریخی جدیدی دارد و می‌تواند به عنوان انیس تنهایی اهل مطالعه و منبع موثقی برای طلبه‌ها و دانشجویانی باشد که از کتاب‌های زیادی خریدن خسته شده‌اند و دوست دارند همه کتاب‌ها را یک جا داشته باشند اما با یک مزه متفاوت...»

صفحات کتاب :
574
کنگره :
‭BP223/54‬
دیویی :
‭297/452‬
کتابشناسی ملی :
7341516
شابک :
978-622-97135-7-0
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه ما قبل الشهادة