امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نکات طلایی حقوق جزا

کتاب نکات طلایی حقوق جزا با هدف ساده‌سازی و نوشتن نکات کلیدی مباحث کیفری و قوانین مربوط به آن و به صورت چکیده‌ نگاشته شده است. اثر ذکرشده مناسب جهت جمع بندی مباحث حقوق جزا(جزای عمومی،جزا اختصاصی1 و 2) در زمان کم و مرور نکات کلیدی و مهم است. این کتاب برای دانشجویان حقوق به‌خصوص کسانی که قصد شرکت در آزمون وکالت، قضاوت و یا کارشناسی ارشد را دارند مفید است.

گزیده کتاب نکات طلایی حقوق جزا

انواع مشارکت در جرم

الف: شرکت در فعل و شرکت در نتیجه: شرکت در فعل مانند اینکه دو نفر با کمک هم نفر سومی را از بلندی پرتاب کنند. شرکت در نتیجه: دو نفر در بریدن پای نفر سومی شرکت می کنند به این صورت که یک نفر نصف پا و دیگری نصف دیگر پا را می برد هر چند هر یک از شرکا در ارتکاب به فعل با دیگری مشارکت نکردند ولی در نتیجه که قطع شدن پا است شرکت داشته باشند.

ب: اجتماع سبب و مباشر: سبب و مباشر در عرض یکدیگرند باهم اجتماع نموده و جنایت مستند به فعل هر دو باشد مانند اینکه اولی غذای مجنی علیه را به سم آلوده کند (سبب) و دومی مجنی علیه را به شدت مجروح سازد (مباشر) و مرگ ناشی از جراحت و مسمومیت باشد.

پ: ارتکاب فعل شرکا در زمان های مختلف: مانند اینکه نفر دوم چند روز بعد از جراحتی که نفر اول به مجنی علیه وارد کرده بود مجروح ساخته و مجنی علیه به سبب سرایت هر دو در جنایت، به قتل برسد.

ت: شرکت مجنی علیه با جانی: مانند اینکه مجنی علیه بعد از مجروح شدن از سوی مرتکب با استعمال دارویی سمی در صدد مداوای خود باشد و اتفاقا بر اثر آن سم و جراحت بمیرد که در این صورت جانی فقط ضامن جرح ایجاد شده می باشد.   


صفحات کتاب :
184
کنگره :
KMH3800‬‬
دیویی :
‏‫‭345/55‬‬
کتابشناسی ملی :
8500917
شابک :
978-622-209-892-6
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه نکات طلایی حقوق جزا