امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,500
خرید چاپی
115,000
10%
ت 103,500
نظر شما چیست؟

مؤلف محترم با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و نشر معارف امام زمان(علیه السلام) اقدام به جمع آوری و ترجمه یکصد و سی و نه داستان از کتاب گران سنگ بحار الانوار جلدهای 51 و 52 و 53 آن کتاب ـ که به آن حضرت اختصاص دارد ـ نموده است. کتاب داستان هایی از امام زمان (عجل الله عالی فرجه الشریف) مختصری از اثر فوق می باشد که این داستان‌ها در آن ذکر شده است.

معرفی کتاب داستان‌ هایی از امام زمان

قصه از دیرباز به‌عنوان ابزاری برای آموزش مفاهیم مختلف استفاده می‌شود. حتی قرآن هم برای بیان سرگذشت اقوام و پیامبران مختلف از داستان استفاده می‌کند؛ بنابراین آموزش با کمک داستان‌نویسی یکی از اصلی‌ترین روش‌های تعلیم است. 
در زندگی اهل‌بیت می‌توان قصه‌ها و حکایت‌های آموزنده‌ای بسیاری را یافت که برای مردم به‌ویژه نسل جوان جذاب خواهد بود. حسن ارشاد در کتاب داستان هایی از امام زمان دست گذاشته روی تاریخ و از دل آن برایمان قصۀ آخرین منجی را می‎گوید. کتاب در سال 1402 توسط نشر جمکران چاپ شده است.

خلاصه کتاب داستان ‌هایی از امام زمان

در طول تاریخ اگر هر کدام از مسلمانان سؤالی دربارۀ منجی برایشان پیش می‌آمد به سراغ خود اهل‌بیت یا یاران آن‌ها می‌رفتند. روایت‌های این کتاب یا بر اساس پاسخ معصومین و بزرگان به این سؤالات است یا شامل مشاهدات مستقیم راوی‌ها هستند. حسن ارشاد در 139 بخش این روایت‌ها را گردآوری و ترجمه کرده است. میلاد موعود، یازده مهدی، دجال در کعبه، گنج سلیمان در اسپانیا، مردی که متحیر بود، پسرم حسن، تنگدستی من و عنایت مولا، پیام را برسان و نترس نام تعدادی از این بخش‌هاست. 
 تمامی داستان‌ها از کتاب مهم و ارزشمند بحارالانوار جلد‌های 51، 52 و 53 است. در پایان هر داستان آدرس دقیق منبع ذکر شده است؛ بنابراین می‌توان روی صحت داستان‌ها اطمینان کرد. راوی هر بخش متفاوت است و داستان از زبان او نقل می‌شود؛ راوی گاهی حکمیه‌خاتون است، گاهی بشر بن سلیمان برده‌فروش، گاهی نجاشی و .... 
این کتاب را در واقع می‌توان ترجمه و گردآوری روایت‌های داستانی و مهم درباره امام‌زمان دانست. با خواندن هر بخش تاری نازک به طناب ارتباط ما با امام‌زمان تنیده می‌شود. موضوعات این روایت‌ها متفاوت هستند. بعضی از آن‌ها اشاره به نحوه تولد، زندگی و... امام‌زمان دارد. بعضی روایت‌ها هم اشاره به مددهایی دارد که حضرت حجت در مواقع سختی به دوستداران و شیعیانش می‌رساند و گره از کار آن‌ها باز می‌کند. بعد از اتمام کتاب مخاطب دلش می‌خواهد مثل یکی از همین راوی‌ها به امام عصر متوسل شود تا دست پدرانۀ ایشان را روی سرش احساس کند. 

عناوین اصلی عبارتند از:
میلاد موعود، وصال دوست، چرا او قائم آل محمّد(علیهم السلام) نامیده شد؟ مهدی چه کسی است؟ یازده مهدی، رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در بقیع، فاطمه جان گریه نکن، قیام مرد مدنی، ملاقات خضر(علیه السلام) و دجّال، همین حسین(علیه السلام).

نویسنده کتاب داستان‌ هایی از امام زمان کیست؟

حسن ارشاد مترجم و گردآورندۀ کتاب داستان‌هایی از امام‌زمان متولد سال 1343 است. عمده فعالیت‌های نویسنده در حوزۀ مهدویت و شبه‌های فرقۀ بهاییت پیرامون این امام بزرگوار است. آثار متعدد این پژوهشگر و محقق حوزۀ مهدویت شامل موارد زیر می‌شود:
•    مقالات امری (نه جلد): پاسخ به شبهات بابیت و بهائیت
•    چالش بهائیت در باور اصل خاتمیت
•    تحریفات بهائیت در خصوص قیامت و معاد
•    بررسی ادعای تکامل ادیان و شرایط ظهور موعود از دیدگاه بهائیت
•    گوشه‌ای از تناقضات و دروغ‌های بهائیت در خصوص امام دوازدهم
•    فرقه‌ای که اعتراف می‎‌کند هیچ حرف نویی برای گفتن ندارد. 
•    خوشه‌های وصال
•    حکایاتی از علما
•    حکایت‌های توحیدی

کتاب داستان ‌هایی از مام زمان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب داستان‌هایی از امام‌زمان برای تمام کسانی که به داستان‌های تاریخی علاقه‌مند مناسب است. اگر هم دوست دارید با امام عصر بیشتر آشنا شوید این کتاب برایتان مفید خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم روزانه یک بخش از آن را مطالعه کنید تا در بازۀ زمانی طولانی‌تری با قصه‌هایش زندگی کنید. 

بخش‌هایی از کتاب داستان‌ هایی از امام زمان

روزی به حضور امیرالمؤمنین (ع) شرفیاب شدم، حضرت در فکر فرورفته و زمین را با تکه چوبی می‌کاوید. عرض کردم: «یا امیرالمؤمنین! می‌بینم که در فکر فرورفته و زمین را بررسی می‌کنید آیا رغبتی به آن یافته‌اید؟» فرمود: نه قسم به خدا! هیچ رغبتی به آن و به دنیا حتی برای یک روز نداشته‌ و ندارم. به مولودی فکر می‌کنم که یازده پشت بعد از نسل من آشکار خواهد شد و نامش مهدی است، و زمین را بعد از آن که از ظلم و جور انباشته شده باشد پر از عدل و داد می‌کند. امر او اعجاب‌انگیز است، به همین دلیل گروهی دربارۀ او به گمراهی می‌روند و عده‌ای دیگر هدایت می‌یابند.
عرض کردم: یا امیرالمؤمنین! آیا واقعاً این اتفاق روی خواهد داد؟ حضرت (ع) فرمود: آری! همان‌گونه که او خلق شده، این اتفاق هم روی خواهد داد، تو چه می‌دانی ای اصبغ! آنان برگزیدگان این امت و نیکان عترت طاهره‌اند. عرض کردم بعد از آن چه می‌شود؟ خداوند هرچه بخواهد انجام می‌دهد، زیرا حق‌تعالی در هر چیزی، اراده و قصد و هدفی دارد. 

خرید و دانلود کتاب داستان‌ هایی از امام زمان 

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب نسخه الکترونیک و نسخه چاپی کتاب داستان‌هایی از امام‌زمان قابل‌خرید است. با تخفیف‌های خوبی که برای نسخۀ چاپی در نظر گرفته‌ایم می‌توانید کتاب را با قیمت مناسبی تهیه کنید. اگر کتاب دیگری هم نیاز دارید با رساندن مبلغ سفارش به سقف موردنظر، ارسال سبد خریدتان به سراسر ایران رایگان خواهد بود.
نسخه الکترونیک کتاب در قالب epub است. نوع و اندازه فونت، فاصله بین خطوط، رنگ پس‌زمینه و... به‌راحتی قابل‌تنظیم است تا خوانش کتاب آسان‌تر شود. بعد از خرید، مطالعۀ کتاب به‌صورت آنلاین یا آفلاین از طریق اپلیکیشن فراکتاب امکان‌پذیر است. برای دسترسی به کتاب کافیست دکمه خرید را لمس کنید. 

خرید کتاب داستان‌ هایی از امام زمان  مشخصات کتاب داستان هایی از امام زمان در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتاب جمکران
نویسنده: حسن ارشاد
تعداد صفحه: 258
موضوع: داستان هایی از امام زمان برگرفته از کتاب بحارالانوار
قالب: الکترونیک و چاپی

 

صفحات کتاب :
258
کنگره :
‏‫‭BP۹‭‬ /‮الف‬۴‏‫‬‭د۲ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۶۸
کتابشناسی ملی :
5587628
شابک :
978-964-6705-51-7
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه داستان هایی از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)