امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب توسعه شهری در آسیا

کتاب توسعه شهری در آسیا نوشته کیان ژانگ و خیانگژانگ دنگ توسط انتشارات نور علم منتشر شده است. این کتاب حاوی درس ها و نتایج ارزشمندی از جنبه سیاست گذاری در حوزه شهرنشینی است. 

کتاب توسعه شهری در آسیا برای علاقه مندان در حوزه اقتصاد شهری و منطقه ای، اقتصاد توسعه، جغرافیای شهری و افراد علاقه مند به تحولات شهرنشینی بسیار مفید خواهد بود. این کتاب با رویکردی تاریخی به بررسی روند تحولات شهرنشینی در کشورهای منتخب آسیایی (ژاپن، کره جنوبی، روسیه، هند، اندونزی و پاکستان) به تفکیک سطح توسعه اقتصادی پرداخته است. همچنین چالش ها، فر صت ها و راهکارهای بهبود و ضعیت شهرن شینی برای کشورهای منتخب آسیایی و تفاوت های تحولات شهرنشینی در این کشورها مورد بررسی قرار گرفته است.

گزیده کتاب توسعه شهری در آسیا

توکیو پایتخت ژاپن، نه تنها بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی ژاپن است، بلکه بزرگترین شهر آسیا و بالاترین ارز تولید ناخالص در جهان را دارد و همچنین دارای مراکز مالی، حمل و نقل و خدمات عالی است.

صنعت ژاپن با داشتن طیف گسترده ای از انواع محصولات صنعتی، تکنولوژی پیشرفته تولید، مقیاس های بزرگ تولید و ارز بالای تولید شناخته می شود. بخش عمده صنعت شامل فولاد، خودرو، کشتی سازی، الکترونیک، مواد شیمیایی و منسوجات است. کشاورز ی ژاپن به شدت ماشینی و کارآمد است و بالاترین عملکرد در هر واحد زمین کشت شده در جهان را دارد. این کشور در تولید برنج خودکفا است، اما تقریباً نیمی از مواد غذایی موردنیاز مصرفی را وارد می کند. ژاپن دومین کشور بزرگ تولید کننده منابع فسیلی در جهان است.

شابک :
978-600-169-448-6
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
104
کنگره :
GE300
دیویی :
307/76
کتابشناسی ملی :
8712830

کتاب های مشابه توسعه شهری در آسیا