کتاب اسرار سلیمانی (چاپی و pdf)

مجموعه مقالات جمعی از صاحب نظران درباره شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
120,000
30%
ت 84,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اسرار سلیمانی

کتاب اسرار سلیمانی مقالات جمعی از صاحب‌نظران درباره شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گردآوری شده به کوشش «احد کریم‌خانی» است.

«اسرار سلیمانی» دربردارنده مقالاتی از علی‌اکبر ولایتی، حسین سلامی، محسن رضایی، حسین امیر‌عبدالهیان، سعدالله زارعی، یدالله جوانی، محمد صادق خرازی، عبدالله علی‌عسگری و … است.

کتاب اسرار سلیمانی تلاشی است برای تدوین دیدگاه‌های سران سیاسی و صاحب‌نظران اجتماعی درباره‌ی شخصیتی نظامی که تأثیرات شگرف اجتماعی او روزبه‌روز ابعاد تازه‌ای می‌یابد و از این محل ضرورت بحث و بررسی درباره‌ی این شخصیت بیشتر به نظر می‌آید. شخصیتی که به پدیده‌ای اجتماعی و تاریخی بدل شده تا آنجا که مقام معظم رهبری درباره او و مفاهیم پیرامونش تعبیر به «مکتب سلیمانی» کردند.

گفت‌وگو، دقت و پژوهش درباره‌ی شهید سلیمانی، منش و روش او و حوزه فعالیت‌هایش همچنان جای کار بیشتری دارد و «اسرار سلیمانی» اولین تلاش‌های انتشارات خط مقدم در این راستاست.

متن پشت جلد کتاب اسرار سلیمانی

«اسرار سلیمانی همچنان ناگشوده است و به این سادگی فاش نمی‌شود. اما این کتاب گزارشی از روش و سبک تفکر و عمل سردار حاج قاسم سلیمانی است. این گزارش توسط جمعی از فرماندهان و مدیران صاحب منصب جمهوری اسلامی ارائه شده است. آنان سال‌ها پیدا و پنهان، دور و نزدیک، با سردار شهید همکاری کرده‌اند».

بخشی از متن کتاب اسرار سلیمانی

این مأموریت وی، یک مأموریت سخت، پیچیده و چندبعدی بود. جنگ توپ و تانک نبود. بعضی از سرکردگان آن اشرار، کسانی بودند که  از قبل بزرگان عشایر  بودند و حالا به طمع سود و استفاده از ناامنی به راهزنی و شرارت می پرداختند.
بعضی هم قاچاقچی و ضدانقلاب بودند. اشرار، کوه ها را گرفته بودند، شب ها جاده ها را می بستند و متأسفانه حتی گاهی بعضی از ناموس مردم یا احشام و اموال آن ها را می بردند.

قاسم سلیمانی باید از یک محیط جنگی نظامی وارد یک محیط امنیتی اجتماعی می شد. ما نمی خواستیم با آتش توپخانه جلو برویم. می خواستیم کار با تدابیر اجتماعی جلو برود طوری که از طریق تسلیم کردن خودشان و بدون درگیری های خونین، امنیت پایدار در این مناطق برقرار شود.

از جمله تدابیر اجتماعی سپاه برای برقراری امنیت در جنوب شرق و شمال غرب کشور این بود که همراه قاسم سلیمانی و احمد کاظمی تأثیر فقر را بر ناامنی مطالعه و بررسی کردیم ولذا با قاسم سلیمانی و احمد کاظمی به یک طرح سیاسی، امنیتی، اقتصادی برای برقراری امنیت پایدار رسیدیم.

شابک :
978-622-751008-9
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
471
کنگره :
DSR۱۶۶۸
دیویی :
۹۵۵/۰۸۴۴۰۹۲
کتابشناسی ملی :
7427302

کتاب های مشابه اسرار سلیمانی