نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 26

کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 26 نوشته حمیدرضا شاکرین به موضوع راز آفرینش پرداخته است. در این دفتر سؤالاتی از راز و رمز آفرینش مطرح شده است که از آن جمله: هدف آفرینش، چگونگی آفرینش و دلیل تفاوت هاست.

بخشی از متن کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 26

«پرسش گری»از آغاز آفرینش انسان، رخ نمایان کرده، بر بال سبز خود، فرشتگان را فرانشانده، بر برگ زرد خود، شیطان را فرونشانده و در این میان، مقام آدمیت را نشان داده است. آفتاب کوفه چه زیبا فرموده است:

«مَن اَحسَنَ السؤال عَلِمَ» و «مَن عَلِمَ اَحسَنَ السؤال»  هم سؤال از علم خیزد هم جواب همچنان که خار و گل از خاک و آب

آری، هر که سؤال هایش آسمانی است، دانش و بینش، پاسخش خواهد بود. پویایی و پایایی «جامعه» و «فرهنگ»، در گرو پرسش های حقیقت طلبانه و پاسخ های خردورزانه است.

...

چرا انسان از راز خلقت می پرسد؟ دانستن این مساله چه گرهی از کار آدمی می گشاید؟

پرسش از راز آفرینش و هدف زندگی، ریشه در اعماق فطرت و جان آدمی دارد، از این رو از بنیادی ترین، دیرین ترین و پایاترین پرسش های آدمی است. هر یک از ما از خود می پرسیم: از کجا آمده ایم؟ آمدنمان بهر چه بود؟ به کجا می رویم؟ چه سرنوشتی فراروی ما قراردارد؟ خوشبختی ما در چیست و چگونه می توان به آن رسید؟

...

یافتن پاسخ درست این پرسش ها زندگی ساز است و ناکامی در آن زندگی سوز. دانستن راز آفرینش از طرفی تامین گر حس جستجوگری و حقیقت طلبی انسان است و از طرفی دیگر جهت نمای زندگی و پیونددهنده بین اکنون و فرداهای دور و نزدیک است.

صفحات کتاب :
128
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۳۲/۴‏‫‬‭/ش۲ر۲ ۱۳۸۶
دیویی :
297/42
کتابشناسی ملی :
‎۱۲۳۶۱۱۹
شابک :
978-964-531-109-2‏‬
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 26