امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب 20 تغییر بزرگ تکنولوژی تا سال 2050

کتاب 20 تغییر بزرگ تکنولوژی تا سال 2050 در واقع جلد تازه کتاب تغییرات بزرگ جهان تا سال 2050 است که پیش تر توسط اتاق تهران منتشر شده بود.

اگر در  کتاب پیشین، روندهای کلی اقتصادی و اجتماعی بشر مورد توجه قرار گرفته بود، در کتاب 20 تغییر بزرگ تکنولوژی تا سال 2050 آنچه در جهان فن آوری روی خواهد داد و اثرات اجتماعی و اقتصادی آن مورد توجه قرار گرفته است. تحولات مربوط به فن آوری تنها به موسسات تحقیقاتی، دانشگا هها و آزمایشگاه ها مربوط نیستند و بر زندگی، کار و روابط میان انسان ها تاثیرگذارند.

به همین خاطر نیز در کتاب فن آوری در سال ۲۰۵۰ ، نه تنها به پیشرفت های علمی توجه شده بلکه بستر مربوط به این پیشرفت ها و همچنین آثار و مسائلی که این پیشرفت ها به همراه خواهند داشت نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بخشی از متن کتاب 20 تغییر بزرگ تکنولوژی تا سال 

سومین جایی که برای به دست آوردن تصویری اجمالی از آینده می توان به آن نگریست، آینده تصویر شده در داستان های علمی تخیلی است که چه به صورت کتاب یا به صورت سریال تلویزیونی یا فیلم سینمایی عرضه شده باشند. داستان های علمی تخیلی ایده های جذاب را می گیرند و آن ها را به صورتی عقلانی به تصویر می کشند.

اگر بتوانیم ربات ها همه کاره یا آسانسورهای فضایی بسازیم چه می شود؟ اگر نانوتکنولوژی یا بیوتکنولوژی از کنترل ما خارج شوند یا اصاح ژنتیکی به اندازه خالکوبی رواج یابد چه خواهد شد؟

این روایت های مربوط به آینده چشم اندازهایی را در مورد جهانی ارائه می دهند که هوش مصنوعی در آن فراگیر شده، داروهای ضد کهولت سن به افزایش طول عمر بشر انجامید، مریخ یا نقاط دیگر در منظومه شمسی به سکونت بشر درآمد هاند و یا اینکه نژاد بشر به موجوداتی فرابشری تبدیل شده اند.

صفحات کتاب :
351
کنگره :
T۱۷۴‭/ب۹ ۱۳۹۶‬
دیویی :
۶۵۸/۴۰۶‬‬
کتابشناسی ملی :
5028407
شابک :
978-600-9977-21-5
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه 20 تغییر بزرگ تکنولوژی تا سال 2050