امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,500
نظر شما چیست؟
معمولا در گفتگو های روزمره می شنویم که افرادی می گویند :
اگر مثلا 15 سال پیش تجربه امروز را بدست آورده بودم یا اگر امکان داشت که 20 سال قبل، بینش و تفکر فعلی را بدست می آوردم و... و متعاقب آن کلمات و جملات تاسف بار و ندامت آمیز.
انسان غالبا به این مساله فکر می کند که اگر در جوانی تجربه و دید امروز را داشتم، شاید موقعیت مناسبتری از وضعیت فعلی برایم فراهم می شد.
عمر انسان محدود است، دوران جوانی زمان تجربه اندوزی و دوران میانسالی زمان بهره گیری از تجربیات می باشد تا در ادامه مسیر زندگی به راه روشنتر و بهتری بروند و البته مدت زمان کوتاه از میانسالی تا خاتمه عمر محدودیت های زیادی را در جهت بهبود وضعیت و استفاده مناسب از موقعیت های موجود ایجاد می نماید.
خداوند متعال در قرآن کریم به دفعات به ارائه داستانهای پیامبران، اقوام و ملل گذشته پرداخته و تاکید بر پند گرفتن از این حکایات نموده است و این توان و اختیار را به انسان داده است که از اندوخته ها، تجربیات، پند و اندرزهای بزرگان، علما و قدما (و حتی متاخرین دانشمند و فرهیخته) استفاده کند و میزان این بهره مندی بستگی کامل به میزان علاقمندی، درک، هوش، ذکاوت هر فرد دارد.
غالبا اندیشمندان و فرزانگان جهان، تجربیات و دریافت های طول عمر خود را در غالب نکات و جملات قصار بیان می نمایند و در عین حال که این جملات کوتاه و دارای کلمات محدود و موجزی می باشند ، قابلیت تفسیر و تحلیل و بحث و بررسی طولانی را دارند. در این دوران، با پیشرفت امکانات موجود از قبیل رسانه های جمعی، کتب، اینترنت، مقالات و ... ما می توانیم به تجربیات بزرگان، پیشینیان، دانشمندان و نخبگان و علما دسترسی داشته باشیم.
این کتاب خلاصه ای از سخنان علما و بزرگان و فرزانگانی از ایران و جهان است که از منابع مختلف جمع آوری و بصورت موضوعی دسته بندی شده است و با عنایت به اینکه مطالب از کلام و گفتار کسانی انتخاب شده که از مناصب و موقعیت های متفاوت و متنوعی (دانشمند، حاکم، پیشوای دینی، نویسنده، شاعر، جنگاور و.... ) برخوردار بودند ، لذا این کتاب مجموعه کاملی از مطالب و موضوعات را شامل می شود.
صفحات کتاب :
244
کنگره :
139126ب37م/6084PN
دیویی :
808/882
کتابشناسی ملی :
3032734
شابک :
0- 98 - 7731 - 964 - 978
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه کلام فرزانگان