کتاب نور حقیقت در آمریکای لاتین pdf

گزیده سخنرانی های علمی و فرهنگی در دانشگاه ها و مراکز علمی فرهنگی کشورهای آمریکای لاتین

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نور حقیقت در آمریکای لاتین

در عصر ارتباطات، هر فرهنگی که نتواند خود را به دیگران بشناساند و ارتباط صحیحی با ملل مختلف برقرار کند، خواه ناخواه از عرصه جهانی منزوی می شود و اگر صراط مستقیم به مردم معرفی نشود، سبل متفرقه آنها را از راه به در خواهند کرد. لذا همیشه باید اشخاصی زبده و متخصص فن به نمایندگی از ملت خود به دیگر ملل سفر کرده و پیام جهانی آنان را به گوش جهانیان برسانند و چه زبانی جهانشمول تر و عمومی تر از زبان فطرت خدادادی.


امروزه که دنیا از مکاتب تک بعدی شرق و غرب خسته و بیزار شده است، به دنبال راه سومی است که حقیقت را به ایشان عرضه کند و غیر از اسلام ناب محمدی، هیچ مکتبی ادعایی چنین والا ندارد. در همین راستا یکی از اساتید دانشگاه تهران طی سفری به کشورهای ونزوئلا و اکوادور در آمریکای لاتین، به تبیین اسلام حقیقی برای پیروان دیگر ادیان الهی و نیز مخاطبین عام در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی کشورمان پرداخته است که با مطالعه مطالب بیان شده و دقت در پرسش های مطرح شده از جانب مخاطبان می توان به تشنگی مردم عالم نسبت به معارف اسلامی و لزوم ابلاغ و تبیین جامع و کامل اسلام به اقصی نقاط دنیا پی برد.


این مجموعه از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول به آشنایی با آمریکای لاتین و روابط سیاسی آن با ایران می پردازد که موضوعاتی چون آشنایی با اوضاع فرهنگی و دینی آمریکای لاتین، سابقه روابط ایران و آمریکای لاتین، آشنایی با کشور ونزوئلا و اکوادور، کلمبیای بزرگ، طلوع ایران در غروب دکترین مونروئه و دیدارهای سیاسی مسئولان ایرانی و آمریکای لاتین بیان می شود. بخش دوم هم 11 سخنرانی و نشست های دکتر عسگری یزدی در مراکز علمی و فرهنگی و دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی اکوادور و ونزوئلا است که در آن به تبیین اسلام، حقوق بشر اسلامی، انقلاب اسلامی، آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی، تبیین سیاست های ایران در مسائل روز بین المللی و نقش آمریکا در ترویج خشونت و تروریسم در جهان و... پرداخته می شود.

گزیده کتاب نور حقیقت در آمریکای لاتین


آمریکای لاتین با ۲۱ میلیون کیلومتر مربع وسعت و بیش از 668 میلیون نفر جمعیت، شامل کشورهای آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و حوزه دریای کارائیب می شود. آمریکای لاتین، به مناطقی از قاره آمریکا گفته می شود که زبان های لاتین اسپانیولی و پرتغالی در آنجا رسمیت دارد. آمریکای لاتین، به یک معنا شامل، تمام نیمکره غربی جنوب ایالات متحده است. اما در معنای محدودتر، شامل آن کشورهایی در قاره آمریکاست که از مستعمرات اسپانیا، پرتقال و فرانسه ایجاد شدند. از آنجا که قدرت های اروپایی از زبان هایی با ریشه لاتین استفاده می کردند، عبارت آمریکای لاتین برای آن منطقه که آن ها استعمار کردند، به کار رفت. آن نواحی که امروزه بلیز و گویان نامیده می شوند، تحت استعمار انگلیس بودند و زبان رسمی در این کشورها، انگلیسی است. سورینام، مستعمره هلند بود و هلندی در آنجا زبان رسمی است.

اهم کشورهای آمریکای لاتین عبارتنداز: آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، دومینکین، اکوادور، السالوادور، گواتمالا، گویان، هائیتی، هندوراس، جامائیکا، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، ترینیداد و توباگو، اروگوئه، ونزوئلا و برزیل.

از زمان سفرهای کریستف کلمب در 1492 تا 1504 میلادی، 14 نور حقیقت در آمریکای لاتین کشت یرانان اروپایی که از اسپانیا و پرتقال به آن منطقه رسیدند و آن را فتح کردند و نواحی گسترد های از آن را مستعمره خود کردند. اسپانیایی ها، از پایگاه های اولیه شان در هند غربی، به سمت آمریکای مرکزی، مکزیک و پرو حرکت کردند و مردم بومی را که در آن مناطق یافتند، مقهور کردند. در پایان قرن شانزدهم، آن ها مناطق وسیعی را از آمریکای جنوبی و مرکزی و نیز آمریکای شمالی تا مرز کنونی جنوب ایالات متحده، اشغال کرده بودند. پرتغالی ها در ساحل برزیل ساکن شدند.

صفحات کتاب :
144
کتابشناسی ملی :
3855003
شابک :
978-964-531-867-1

کتاب های مشابه نور حقیقت در آمریکای لاتین