دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

معرفی پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

شهریور 1401 . فراکتاب

فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز چگونه بوجود آمده؟

روزنامه نیویورک تایمز، امروزه تبدیل به یکی از مراجع تعیین سطح و جایگاه آثار ادبی شده است. این روزنامه با جمع‌آوری اطلاعات از منابع معتبر و بررسی سطح و جایگاه نوشته‌ها، آن‌ها را رتبه بندی نموده و آن را بصورت هفتگی منتشر می‌کند. بنابراین نکته‌ای که مهم است، لیست روزنامه نیویورک تایمز، بصورت هفته‌ای منتشر می‌شود و برخی از کتاب ها بدلیل ارزش بالای خود، می‌توانند چند هفته و یا حتی ماه‌ها در صدر این لیست قرار گیرند.
البته امروزه روزنامه نیویورک تایمز، خود را محدود به نسخه‌های چاپی نکرده و حتی آثار الکترویکی را سطح بندی می کند. این روزنامه با دسته بندی اطلاعات هر ژانر، در هر بخش، رتبه بندی خود را براساس میزان فروش، نظر کاربران و بررسی خود اثر انجام می دهد.
در این مقاله قصد داریم تعدادی از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز را معرفی کنیم تا شما هم بتوانید در طی روز و یا در حین برنامه مطالعاتی خود، از این آثار استفاده کنید.

 

کتاب کاش وقتی بیست ساله بودم | تینا سیلیگ

کتاب کاش وقتی بیست ساله بودم

 

  دانلود کتاب کاش وقتی بیست ساله بودم  

 

این کتاب که مخصوص رده سنی نوجوان و جوان است، به چیستی و نحوه کارایی فردی در کنار جامعه می‌پردازد. نویسنده (تینا سیلیگ) در این کتاب با راهکارهایی به شما سعی می‌کند روش‌های را به شما بیاموزد تا به هنگام شروع کسب و کاری و یا انتخابی فردی، کمتر با شکست مواجه شوید.
این کتاب، مجموعه‌ای از توصیه‌های الهام بخش تینا سیلیگ است که برای خودش نیز اتفاق افتاده است. سبک نگارش این کتاب صورت روایت اول شخص بوده و فضای کامل (سناریوی) داستان بصورتی واضح برای شما بازگو شده است.
در کتاب کاش وقتی بیست ساله بودم، تینا سیلیگ شما خواهید آموخت که برای کنترل زندگی، باید گاها تضمیمات اجتناب ناپذیری بگیرید، و اگر بخواهید به بهانه‌های مختلف از اتخاذ تصمیم فرار کنید، نهایتا این خود شما هستید که آسیب می‌بیند.

 

کتاب شدن | میشل اوباما

کتاب شدن

 

  دانلود کتاب شدن  

 

بسیاری از بانوان در دنیا، همیشه دوست دارند زندگی بانوی اول (لقب همسر رئیس جمهور) را تجربه کنند. میشل اوباما، بانوی اول دو دوره قبل ریاست جمهوری آمریکا، تمامی اتفاقات زندگی شخصی خود را قبل و بعد از ورود به کاخ سفید نوشته است. کتاب شدن، یک الگوی مناسب برای زنان جوان ترسیم نموده تا با طی نمودن آن، به زنی تاثیرگذار در جامعه تبدیل شوند.

کتاب شدن عموما دغدغه‌های بانوان جوان سیاه پوست آمریکا را بررسی نموده و راهکارهایی را برای مواجه با این چالش‌ها عنوان می‌کند. این کتاب به سه بخش (من شدن)، (ما شدن) و (بیشتر شدن) تقسیم شده است که در بخش ابتدایی، داستان شکل‌گیری روند شخصیت میشل مطرح شده و در بخش دوم، زندگی مشترک میشل و باراک اوباما گفته شده است. در نهایت در بخش سوم، میشل درباره اتفاقاتی خود و خانواده‌اش پس از ورود به کاخ سفید با آن مواجه می‌شوند، گفته است.

عموما این کتاب برای بانوانی مناسب است که بدنبال چیزی فراتر از نقش‌های فردی زن هستند. بانوانی که دوست دارند تاثیرگذار باشند و محدودیت‌های نژادی، جنسیتی و… را از بین ببرند. کتاب شدن، دورنمایی کامل برای زنان سخت‌کوش ترسیم خواهد نمود تا بتوانند با کمک آن، آینده‌ای درخشان‌تر را برای خود و جامعه بوجود آورند.

 

کتاب مردی به نام اوه | فردریک بکمن

کتاب مردی به نام اوه

 

  دانلود کتاب مردی به نام اوه  

 

اگر دوست دارید درباره مواجه نسل‌ها بیشتر بدانید، توصیه می‌کنیم حتما کتاب مردی به نام اوه را بخوانید. این کتاب با شیوه روان خود، داستان پیرمردی 59 ساله را روایت می‌کند که پس از سالیان سال، بدلیل کهولت سن از محل کارش اخراج شده و در روستایی مشغول به مدیریت امور می‌شود.
کتاب مردی به نام اوه، در ابتدا در سوئد منتشر شد. اما بعد از یکسال به زبان انگلیسی در سال 2013 ترجمه شد و در سال‌های 2014 الی 2015، بمدت 42 هفته، در صدر لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز بود.

 

کتاب من پیش از تو | جوجو مویز

کتاب من پیش از تو

 

  دانلود کتاب من پیش از تو  

 

کتاب من پیش از تو را اثری به یادماندنی در ژانر عاشقانه می‌دانند. جالب است بدانید که این کتاب دو بار در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت، بار دوم بدلیل پخش فیلمی به همین نام بود. پس از پخش فیلم در انگلستان، آمریکا و چند کشور اروپایی دیگر، تنها بمدت چند روز، کتاب من پیش از تو، مجددا در صدر لیست روزنامه نیویورک تایمز قرارگرفت.
این کتاب داستان عشق پاک دختری است که برای مدتی پرستار مردی معلول می‌شود. در اثنای داستان، شادی و امید دختر در کمک به دیگران، قلب مرد معلول را به لرزه در می‌آورد. البته داستان دخترک طبق داستان رمان من پیش از تو، پایان نمی‌یابد و اتفاقات حتی دارای بخش دومی است که می‌توانید آن‌ها را در کتاب من پس از تو مطالعه کنید.

 

کتاب کار عمیق | کال نیوپورت

کتاب کار عمیق

 

  دانلود کتاب کار عمیق  

 

همه ما در طی مسیر موفقیت، با چالش‌هایی مواجه می‌شویم. یکی از مشکلات، عدم بهره وری و کمبود تمرکز به هنگام کار است. اگر تا به الان موقع انجام کار، بخشی از تمرکز خود را از دست داده‌اید و بدنبالی راهی هستید که خروجی و نتیجه‌ کارهای خود را افزایش دهید، توصیه می کنیم نگاهی به کتاب کار عمیق بیندازید.
کال نیوپورت در کتاب کار عمیق، علاوه بر تشریح میزان اهمیت وجود تمرکز در کار، راهکارهایی عملی و آزموده شده را به شما پیشنهاد می‌دهد تا علاوه بر افزایش تمرکز در حین انجام‌ کارهای خود، میزان خروجی کارهای خود را چندین برابر کنید.

 

کتاب هنر ظریف بی خیالی | مارک منسون

کتاب هنر ظریف بی خیالی

 

  دانلود کتاب هنر ظریف بی خیالی  

 

امروزه بدلیل زندگی پراسترس و سرعت بالای تغییرات، گاها ما زندگی را به کام خود و اطرافیانمان تلخ می‌کنیم. شاید گاها باید از این استرس فزاینده دور شد و چند قدمی را در آرامش زندگی کرد. کتاب هنر ظریف بی خیالی، از آن دسته آثار است که به شما می‌آموزد، قبول کردن وظایف گوناگون، آنچنان امتیاز خوبی هم در زندگی نیست.
اگر هر روز به دنبال راهی جهت خلاصی از کوهی از کارهای خود هستید؟ اگر از قبول وظایف مختلف و البته متعدد خسته شده‌اید؟ توصیه می‌کنیم چند صباحی خواننده کتاب هنر ظریف بی خیالی باشید. با این کتاب به این نتیجه خواهید رسید که شاید زندگی آنقدر هم که دیگران بدنبال آن می‌دوند، سخت نیست.

 

لبخند زدید؟!

عموما وقتی کتابی را در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز می‌بینیم که قبلا آن را خوانده‌ایم، خنده بر لبانمان می‌آید، شاید این لبخند، حس افتخاری است که به خود داریم. هرچه که هست، امیدواریم، با این مطلب، خنده بر لب‌تان نقش بسته باشد. اگر شما هم کتابی را خوانده‌اید و آن را لایق بهترین کتاب سال می‌دانید، درباره آن برایمان در بخش دیدگاه‌ها بنویسید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *