امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
خرید چاپی
170,000
10%
ت 153,000
نظر شما چیست؟

معرفی تفسیر سوره حشر

قرآن، کتاب آسمانی ما مسلمانان و دفترچه راهنمای جوامع انسانی است؛ البته پند و اندرزهای این کتاب آسمانی نیاز به تفسیر دارد، زیرا ذهن ما انقدر کوچک و سطحی است که توانایی درک پیام‌های خداوند را به صورت عمیق ندارد. از این رو ما به کسانی نیاز داریم که بتوانند با استفاده از علم خود این مطلب مهم را به ما بفهمانند؛ کسانی که عمر خویش را صرف تفسیر و تبیین این مهم کرده‌اند، یکی از این افراد رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین سید علی خامنه‌ای است، که تمام زندگی خود را صرف یادگیری و آموزش، آموزه های قرآن کرده اند.این کتاب بخشی از سخنان‌ ایشان در سلسله جلسات تفسیر می‌باشد، که در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری یعنی مهر ماه سال هزار و سیصد و شصت و یک گفته شده است.

خلاصه تفسیر سوره حشر

سوره حشر پنجاه و نهمین سوره قرآن و دارای بیست و چهار آیه می‌باشد. سوره حشر از مُسَبحّات است یعنی با حمد و تسبیح خداوند (سَبَحَ الله) شروع می‌شود. این سوره شرح داستان جنگ، گروهی از مسلمانان با یهودیان به نام یهود بنی نظیر است که در نهایت منجر به اخراج تمام یهودیان از مدینه می‌شود. گفته میشود مداومت بر خواندن این سوره، فضائل و برکات زیادی را نصیب قاری آن می‌کند.می‌توانید برای اثر گذاری هرچه بیشتر این سوره تفسیر آن را هم مطالعه کنید که یکی از تفاسیر ارزشمند، تفسیر سوره حشر مقام معظم رهبری است.

قسمتی از متن تفسیر سوره حشر 

 اینجا من یک نکته را به شما بگویم که در انقلاب ما و در صدر اسلام، کاملا این نکته متجلی است. آنجایی که مردم فکر نمی‌کردند بشود از آنجا وارد شد؛ کجا بود؟ انقلاب خودمان را مثال بزنم؛ در انقلاب ما هم همین حرف درست است. خدا از همان جایی که آنان فکر نمیکردند، بر سر آنان تاخت و بالا سر آنان آمد. آنجایی که آنان فکر نمیکردند، کجا بود؟ آنجا عبارت است از نیروی عامه مردم؛ درست به این مسئله توجه کنید.



شابک :
978-622-7491-53-1‬‭
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
263
کنگره :
‏‫‬‭BP102/853
دیویی :
297/18
کتابشناسی ملی :
7621458

کتاب های مشابه تفسیر سوره حشر