امتیاز
5 / 4.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
741,000
10%
ت 666,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

محسن عباسی ولدی نویسنده مجموعه کتب طعم شیرین خدا، سعی دارد با تکیه بر آیات و روایات، با بیانی خارج از عرف کتاب نویسی، با ادبیات محاوره ای خدا و ابعاد مختلف دین را به مخاطب خود معرفی کند. این مجموعه توسط انتشارات آئین فطرت روانه بازار کتاب شده است.

درباره مجموعه طعم شیرین خدا

_ ما دنبال خدا می گردیم. کسی نشونی ای از خدا داره؟ _ ما بچّه تر که بودیم، خدا رو داشتیم و خیلیَم با هم دوست بودیم؛ امّا نمی دونیم چرا گُمش کردیم. کسی می دونه چه جوری باید پیداش کرد؟ _ خیلیا نشونیِ خدا رو بهمون دادن. ما هم با یه شوق خاصّی رفتیم درِ خونه ش؛ مّا در که زدیم، وقتی اومد دم در، فهمیدیم این خدا، خدایی نیست که دنبالش هستیم. اصلاً قیافه ش به تنها چیزی که نمی خورد، خدا بود. اون خدا مثل خود ما بود، شایدم یه خورده... . _ ما نمی تونیم این خدایی رو که شما معرّفی می کنید، قبول کنیم. ما بَدیم؟ یا شما دارید اشتباه می کنید؟ این سوالات فقط چند تا از انبوه سؤالایی است بچه ها- نوجوان ها- در بارۀ خدا می پرسند! واقعا خدا کیست؟ کجاست؟ چطور میشود او را شناخت و به او رسید؟ نویسنده از هدف نگارش این مجموعه چنین می گوید: «تو این مدّت، همیشه به این فکر می کردم یه مجموعه کتاب بنویسم که اگه کسی عطش شناختن خدا رو داشت، بدون دردسر بتونه اون رو تهیّه کنه و با خوندنش سیراب بشه. این ایده، به یه آرزو تبدیل شده بود تا...» برا این مجموعه دنبال یه اسم می گشتم که بتونه اون چیزی رو که تو ذهنمه، به مخاطبم منتقل کنه، ضمن این که من تو انتخاب اسم برا کتابام، مثل پدر و مادریَم که دوست دارن قشنگ ترین اسم رو روی بچّه هاشون بذارن.

تو پرانتز این نکته رو بگم: ما فارسی زبونا وقتی یه چیزی رو خیلی دوست داریم و با دیدن اون به شدّت خوش حال می شیم و نمی دونیم از شوقش چی کار کنیم، می گیم: این چیز، چه قدر خوردنیه! مثلاً در بارۀ کتابی که خیلی قشنگ نوشته شده، می گیم آدم دوست داره بخوردش. در بارۀ یه بچّۀ شیرین و قشنگم همین رو می گیم. من معتقدم خدا اگه اون طوری که هست معرّفی بشه، خیلی دوست داشتنی تر از اونیه که تو خیال ما بگنجه. برا همینم خیلی دوست داشتم اسم این مجموعه رو بذارم: «خدای خوردنی من»؛ امّا با شناختی که از جامعه و بعضی از آدمای خاصّش دارم، احساس کردم این کار حاشیه هایی رو برا این کتاب درست می کنه که منطقی نیست. برا همینم از خیر این اسم گذشتم، با این که خیلی دوسِش داشتم. یه جمله ای اوّل «مناجات المُحبّین» امام سجّاد(ع) هست که بدجوری دلم رو برده. آقا اون جا می گن: خدایا! کیست آن که شیرینی محبّتت را چشید و به جای تو دیگری را برگزید؟! از این جمله یه ایده گرفتم و اسم مجموعه رو گذاشتم: «طعم شیرین خدا».

خلاصه مجموعه طعم شیرین خدا

طعم شیرین خدا یک مجموعه کتاب 7 جلدی است و اولین کتاب این مجموعه، کتاب من با خدای کوچک خود قهرم می‌باشد. نویسنده در این کتاب به بزرگ دیدن خدا پرداخته و گفته است که اگر فقط به خدا اعتقاد داشته باشیم و خدا را بزرگ ندانیم، اعتقاد به خدا به تنهایی کارایی ندارد و در زندگیمان نمود پیدا نمیکند. در جایی از متن کتاب من با خدای کوچک خود قهرم آمده است: نوع نگاه مردم برا ما دغدغه شده. چرا؟ چون بخشی از عزّتمون رو دست همین مردم می بینیم. تازه خوبامون این طوری هستن. خیلیا که همۀ عزّت رو دست مردم می بینن! آدم وقتی خدا رو بزرگ دید و همۀ عزّت رو دست خدا دونست، از این دغدغه خلاص می شه و زندگیش خیلی راحت می شه. یه آرامشی وارد قلبش می شه که احساس می کنه از زیر یه بارِ سنگین آزاد شده. دیگه خیلی از کارا رو راحت انجام می ده؛ چون نگران این نیست که مردم در باره ش چه قضاوتی می کنن. یه مقدار فکر کنید ببینید اگه این دغدغه از زندگی مون حذف بشه، چه قدر نفسِ راحت کشیدنامون زیاد می شه.

می شود این قدر مهربان نباشی؟ نام کتاب دوم مجموعه طعم شیرین خدا است و از دو نوع متفاوت مهربانی و رحمت خداوند با بندگانش سخن می‌گوید؛ یک نوع مهربانی خدا که برای همه بنده‌هایش آشناست و همه طعم شیرنش را چشیده‌اند، و نوع دیگری که فقط به بنده‌های خاص داده می‌شود، همان‌هایی که از تمام دنیا خدا را انتخاب کنند.

مضامین سومین کتاب مجموعه با نام با تیغ مهربانی ات آخرش میکشی مرا! از زبان نویسنده اینگونه است: این کتاب دربارۀ رحمت رحیمی خدا حرفای زیادی برا گفتن داره. شاید بعضی از حرفایی که می‌خونید، با چیزایی که تا الآن بهش اعتقاد داشتید، تا اندازۀ زیادی متفاوت باشه؛ امّا مراقب باشید متفاوت بودن این حرفا باعث نشه به راحتی از کنارشون رد بشید و ردشون کنید. باشه؟

کتاب چهارم مجموعه که عنوان با رشته محبتت به کجا می کشی مرا؟ بر آن خودنمایی می کند، از عدل خدا میگوید، از اینکه خدا نسبت به بندگانش حسن ظن دارد و در متن کتاب چنین آمده است: چه خدای خوبی! وعده داده که وقتی کار خوب بکنی،برات چند برابر ثواب می نویسه،حتی اگر نیت کار خوب کردی ولی به هر دلیلی نشد انجامش بدی،همین نیت رو به عنوان کار خوب،تو نامه ی عملت می نویسه.وقتی هم کار بد بکنی،صبر میکنه تا ببینه پشیمون می شی یا نه.اگه هم پشیمون نشدی،می نویسه؛اما منتظر میمونه توبه کنی،تا از نامه ی عملت پاکش کنه.واقعا وقتی آدم این رحمت رحیمی رو می بینه،چه کار باید بکنه؟

موضوع پنجمین کتاب با عنوان با شِکر شُکرت شیرین می شود کامم! از زبان نویسنده این چنین است : درباره «اهمیت شکر» حرف زده و گفته کسی که‌خودش رو غرق نعمت می دونه، اهل شکر میشه. بخشی زیادی از این کتاب درباره اینه که چرا ما خودمون رو غرق نعمت نمی دونیم و باید چی کار کنیم که این حس بهمون دست بده؟

ششمین کتاب با عنوان حمد جا را برای فرشته ها تنگ میکنیم! می باشد. عباسی ولدی درباره ی این کتاب می گوید: اسم این کتاب، وام دار دعای اوّلص حیفۀ سجّادیه ست، اون جایی که امام سجّاد(ع)می گن: حَمداً نُزاحِمُ بِهِ مَلائِکتَهُ المُقَرَّبینَ. حمد و سپاسی که به وسیلۀ آن، جای فرشتگانِ مقرّب او را تنگ کنیم. تو این کتاب، در بارۀ آموزش شکر به بچّه ها حرف می زنیم و می گیم به جای این که همه ش تلاش کنیم «عبادت» رو برا بچّه هامون بزرگ جلوه بدیم، باید با معرّفی نعمتای خدا، «معبود» رو به اونا بزرگ نشون بدیم. بعدش درِ خونۀ امام سجّاد (ع) رو می زنیم و سر سفرۀ صحیفۀ سجّادیه می شینیم تا بفهمیم با حمد و شکر خدا به کجاها می تونیم برسیم. با این دعا می شه فهمید که هُل دادن مردم به سمت شُکر، اونا رو خیلی خیلی به بندگی و اطاعت نزدیک می کنه.

و هفتمین کتاب مجموعه طعم شیرین خدا عنوان شعر گونه ای دارد: ذکر است! کسی که اهل شکر است! این کتاب دربارۀ اهمیّت تشکر از واسطۀ نعمت و رابطۀ آن با شکر خدا حرف می‌زند. در این کتاب مطالب مهمّی را دربارۀ شکر عملی و رابطۀ قناعت و شکر خدا می‌خوانید.

برشی از متن مجموعه کتاب طعم شیرین خدا

تصور کنید رفتید مهمونی و صاحبخونه ازتون پذیرایی کرده، بعد این که غذا تموم شد، یه عامه تشکر کنید و بگید:« خیلی خوب بود، دستتون درد نکنه، خدا خیرتون بده، ولی کم بود!» این «ولی کم بود» همه قشنگی تشکرتون رو از بین می بره، چون کم بودن نشونه نقصه، و وقتی شما نقصی رو به نعمت نسبت می دید، در اصل دارید نعمت دهنده رو زیر سوال می برید.

خواندن این مجموعه را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این مجموعه اختصاص به گروه سنی خاصی ندارد و توصیه شده که مربیان و معلمان برای استفاده از این مجموعه برای مخاطب نوجوان و جوان خود، بصورت درسنامه و زمان دار استفاده کنند تا نتیجه مطلوب آن را مشاهده کنند.

دانلود کتاب طعم شیرین خدا

امکان دانلود کتاب طعم شیرین خدا به صورت دیجیتال برای برخی از کتاب های این مجموعه در فراکتاب ممکن شده است. طعم شیرین خدا pdf رایگان توسط ناشر عرضه نشده است.

طعم شیرین خدا چند جلد دارد

این مجموعه دارای ۷ جلد می باشد.

دانلود کتاب صوتی طعم شیرین خدا

نویسنده در این باره می گوید: «خوبه اینو بدونید که تو کتابای «طعم شیرین خدا» قطعه هایی از کتاب، QR (کدهای مربعی) داره، که اون قسمت کتاب با صدای نویسنده، همزمان با خوندن، قابل پخشه. کافیه یه گوشی هوشمند داشته باشید و با پویش(اسکن) اون، صوتش رو آنلاین گوش بدید.» اما مد نظر داشته باشید کتاب صوتی طعم شیرین خدا تولید نشده است.

دانلود رایگان کتاب های محسن عباسی ولدی

امکان دانلود رایگان برای کتاب های محسن عباسی ولدی وجود ندارد. دانلود رایگان کتاب ها باعث تضییع حق نویسنده و ناشر می‌گردد.

خرید مجموعه کتاب طعم شیرین خدا

در فراکتاب مجموعه کتاب طعم شیرین خدا به صورت یکجا و هر جلد به صورت جداگانه در حال عرضه در فرمت چاپی است. نسخه دیجیتال کتاب من با خدای کوچکم قهرم، جلد اول این مجموعه کتاب به صورت دیجیتال نیز در دسترس شماست.

طعم شیرین خدا

مشخصات مجموعه کتاب طعم شیرین خدا را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 1562
موضوع: خداشناسی‌ای متفاوت
صفحات کتاب :
1562
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۱۷‭‏‫‬‭/ع۲م۸
دیویی :
297/42
شابک :
978-600-8031-48-2
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه مجموعه طعم شیرین خدا