نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی پادکست پایداری 10

قسمت دهم پادکست پایداری معرفی و روایت خلاصه از کتاب حوض خون کاری از انتشارات راه یار است. این کتاب به قلم فاطمه سادات میرعالی روایت زنان اندیمشک از رختشویی در دفاع مقدس است. در ابتدای این پادکست این دو سوال مطرح می‌شود:

آیا یک زن میتونه هر غمی را تحمل کنه؟ آیا آستانه خاصی برای تحمل این غم وجود داره؟! داستان 64 بانو رختشویی اندیمشک چه بود؟

معرفی کتاب حوض خون

کتاب حوض خون روایت 64 زن غیور ایرانی درباره فعالیت شان در بخش رخت‌شویی البسه رزمندگان دفاع از میهن اسلامی، آن روزهایی که شجاعت وغیرت بجای یاس و نا امیدی در وجودشان جوانه زد. این اثر با تلاش خانم ها فاطمه سادات میرعالی، زهرا بختور، سمانه نیکدل، سمیه تتر، نسرین تتر، مهناز الفتیپور، آمنه لهراسبی و نرگس میردورقی به رشته تحریر درآمده است.

کتاب حوض خون می‌تواند دیدگاه شما را درباره جنگ متحول کند و تاثیر بسزایی در قلب و ذهن شما به یادگار بگذارد. زنان شاخص این کتاب، با فداکاری و ایمانی که برای کمک به کشورشان داشتند، روزها و شب ها به شستن و بسته بندی لباس ها پرداختند.
 سوژه‌ای مشترک و روایت‌های متفاوت درباره‌ی زاویه‌ی دید هر یک از راویان داستان، بر جذابیت و گیرایی این کتاب افزوده است. این شصت و چهار راوی از تجربه‌ی واقعی خود و مواجه‌ی مردم اندیمشک با جنگ و مقاومت در برابر دشمن در جنگ تحمیلی ایران و عراق سخن می‌گویند. پرهیز از بزرگنمایی، واقعی بودن اتفاقات، موقعیت متفاوت راویان و نحوه‌ی حضور هریک از آن‌ها در رختشورخانه، ایثار و همدلی و وحدت مردم اندیمشک را به‌خوبی نشان می‌دهد. حوض خون داستان اولین مواجه‌ی مردم اندیمشک با جنگ است. در بخش ضمیمه کتاب، تصویر این بانوان به همراه تصاویری از فعالیت‌های آنان در دفاع مقدس، شهدای منتسب به آنها و همچنین بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک به عنوان محل رختشویی البسه رزمندگان آمده است.

خرید کتاب حوض خون

خرید کتاب حوض خون در فراکتاب در دو قالب الکترونیک و چاپی امکان پذیر است.

کتاب های مشابه پادکست پایداری 10